Vandrør.

Hej.  

Har et gammelt sommerhus hvor jeg lukker for vandet om vinteren. Og der er ingen varme på i rummet.  

Det grønne håndtag er lukning af vand der kommer via den sorte slange.

Spørgsmål: kan der opstå en vandskade, altså et rør som springer inden det grønne håndtag, når der ikke er varme på i rummet (5 grader) ? Der er jo ikke meget rør inden det grønne håndtag. Gamler jeg for meget eller skal jeg sætte varme på?

Jeg vil ikke sætte varme på, da rummet er meget dårligt isoleret og derfor skal der bruges en masse strøm.  

Ps. Der har faktisk været et sprængt vandrør efter det grønne håndtag, men vandet var lukket af, så der kom ikke nogen vandskade.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis der kan komme frost i rummet, er der risiko for vandsprængning.
Men har du ikke en stophane ude i jorden, den vil typisk tømme rørene for vand, hvis du åbner dine vandhaner.

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal så være sikker på at vandet løber ud ved stophane, så skal hanen med grøn håndtag stå åben ligesom du skal åbne for alle andre haner så der kan komme luft ind.
Varm vands beholder tømmes seperat, toilet trækkes ud og der skal frost vædske i toilet kumme. For at undgå fordampning kan man give den lidt madolie også. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis