hvad er det for en?

Hej,
Forskellige steder udendørs i vores hus er brugt denne plade. Og den er super godt - bliver ikke våd, kræver ikke mailng osv. Vi vil gerne have mere af den ;) Men vi ved ikke hvad det er for en.
Den er meget lettere en gispplade, og fyld med en meget hård skumagtig.
Den på billedet har været ude i 5+ år, så den er gråt af slitage.
Kender nogen til den?
På forhånd tak.
Justyna
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nemt at se på billeder så tæt på. Hvor sidder de på huset, hvilken funktion. ? 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ved ikke om det giver en hint, men vi har dem lagt på taget for at afskærme muren fra regn. Se her. Er ret sikker at det er ikke deres oprindlige funktion. De grålige er ca 10 år gamle, sige den tidligere ejer, den lysere er 4 år. De er ikke malede med noget.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Et billede til af snit
Jeg har mødt det materiale før. Hård overflade og porøs indvendig. Men jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse.
Jeg ville nok foretrække zink murafdækning i stedet. Det kan man få lokal Blikkenslager til at lave på mål, så man selv kan montere det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak Erik, hvis du se den igen, sig til. Vi skal nu lave en skærm til hulen mellem carport tag og den trapez plade (se billedet) og buden skal have alle de ‘tænder’ eller regner det ind. Er ikke sikker om blikkenslager ville være glad for sådan en arbejde (jeg selv har ikke erfaring i at skære i metal).
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Der findes forskellige skumklodser til trapetz måske det kunne være en mulighed?


Vi prøver igen, i morgen --
Til det brug er det bedste gammeldags bly inddækning. Det må man ikke bruge mere så der er naturligvis alternativer. 
Søg på >inddæknings bånd<
Det skal så sættes på det lodrette stykke og bukkes 90 grader så der ligger 10 - 15  cm ud på profil taget. Så kan man hamre forsigtig på den bølgede plade og få det til at passe ned i riller. 
Skal det være helt tæt så lægges der er en stribe >tagtæt< på under og der sættes skruer og skivei for mindst hver anden top. 
Det er ret let at have med at gøre, og det er sådan man inddækker ved skorstene m.m. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der findes også mur inddækninger til trapetz nok den optimale  løsning.
Næsten i bunden af linket...    ​link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Erik og Jens - mange tak for alle forslag og hjælp. Det er nok at selv jeg kan finde ude af det.
De bedste hilsener,
Justyna
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også