Slibe eel af bordplade

Hej 

Bordpladen i vort køkken, som er noget hårdt træ, vi selv har givet Trip Trap mahogni-olie ved monteringen for et par år siden, har fået nogle skader. Jeg vil helst gerne undgå at slibe hele bordpladen ned, bl..a. fordi der er et komfur i vejen - så jeg ville nøjes med at behandle de to- tre områder med misfarvning.

(Jeg har tidligere repareret en anden bordplade af samme slags, helt uden problemer. Men der havde jeg mulighed for at slibe og oliere hele pladen.) 

Hvis jeg vælger at slibe de beskadigede dele, og oliere dem, risikerer jeg så et katastrofalt resultat?

Mange tak skal I have 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får nok ikke et katastrofalt resultat, men der vil sansynligvis være tydelig forskel på det nye og det gamle.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er muligt, at der kan være en lille risiko for, at resultatet ikke bliver helt perfekt, hvis du vælger at slibe de beskadigede dele af bordpladen og derefter olierer dem. Dette skyldes, at der kan være en lille farveforskel mellem den nye olie og den olie, der allerede er på bordpladen, og det kan også være svært at slibe de beskadigede dele helt ensartet.

Det kan være en god idé at prøve at få en lille prøve på den nye olie på et mindre område af bordpladen, så du kan se, hvordan den reagerer med træet og hvordan den ser ud sammen med den eksisterende olie. Hvis du er tilfreds med resultatet, kan du fortsætte med at behandle de beskadigede områder på samme måde.

Handyman & Iværksætter
Tak, det lyder som en god fremgangsmåde. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis