Hjælp til defekt printplade Eico emhætte

Hej, må indrømme at jeg ingen forstand har på måling/fejlsøgning af strøm og printplader. Men min eico emhætte er begyndt at opføre sig underligt ved at tænde/slukke på mærkelige tidspunkter, reagerer ikke når. Man trykker på.knapperne. Har forsøgt at resette ved at slukke for strøm osv men ingen ændring. Er det muligt at fixe en sådan printplade uden at skulle betale i dyre domme til en hvidevare firma eller er det bare ud og købe en ny og kan I anbefale nogen ? Min har ekstern motor. 

MVH Nazim
Hej, må indrømme at jeg ingen forstand har på... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det bliver nok svært at rense kontakterne, for de er hermetisk lukkede. Hvis det lykkes så skriv om det her på siden.

fase
Det er næppe dårlig kontakt, men en eller flere af knapperne der bliver hængende inde.

Hvad er det for noget hvidt snask, der sider på den udvendige del af knapperne, bagerst i billedet?

Hvis det ikke skal være der, få det rengjort. Knapperne skal kunne bevæge sig frit.

Hvis det ikke løser problemet, kan du rengøre selve trykknapperne. Tryk mange gange på dem mens du sprøjter kontaktrens på. Kontaktrens er det rigtige at benytte, da det ikke skader elektronikken og affedter godt. Det kan også bruges til de udvendige knapper.
Hej alle  - mange tak for svarene! Her er lige en opdatering og samtidigt en lukning af tråden:
Jeg fik tilsluttet emhætten igen i går. Emhætten startede kortvarigt uden at jeg havde nået at trykke på nogen af knapperne, men slukkede igen. Herefter forsøgte jeg flere gange at massere og trykke direkte på trykknapperne uden nogen som helst reaktion. Normalt vil trykknappen til lys og trykknappen til start af emhætte skulle virke uafhængigt af hinanden, men ingen ting skete, hvilket har været tendensen de sidste mange uger. Jeg har forsøgt at gennemgå for dårlige/synlige defekter ved lodninger og sikre mig at alle ledninger/kabler var forbundet korrekt...det er endt med at jeg har kasseret emhætten nu og købt en tilsvarende, dog nyere model og monteret denne.
Ville helst have haft fixet den, men har kastet håndklædet i ringen ;(...
...men nu ryger madosen i hvert fald den rigtige vej :) 

Takker igen pænt for de mange gode råd.

MVH Nazim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis