Erfaring med indbygget brændeovn?

Hej. Er der nogen, der har erfaring med selv at opbygge en indemuret indbygningsovn? Synes ikke jeg kan finde så meget om selve opbygningen af feks superisolplader, lovgivning om indbyggede Røgrør, mv.

Overvejer en indbygget ovn som alternativ til brændeovn i et hjørne af stuen med eksisterende skorsten. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er ikke sikker på hvad det er du ønsker, men har du kigget på såkaldte pejseindsatse?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Pejseindsatse med vinkelglas. Mere opbygningen af selve den “murede kasse” jeg er ude efter. Kan man bygge den i letbetonplader med skjult Røgrør? Hvor meget skal man komme til efterfølgende? Lufterist for neden og for ovn, dimensioner, placering, mv. 
Med den pejseindsats vi havde i det forrige hus fulgte der detaillerede tegninger med. Husker ikke navnet.
Prøv at gå lidt shopping.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
jeg er i gang med et lignende projekt. fandt du ud af koget? pladerne der anvendes skal være calciumsilikat plader mindst 50 mm tykke og egnet mørtel.

det fleste ovnindsatser kommer med en detaljeret vejledning over hvorledes de skal indbygges. se evt. Rais

https://issuu.com/raisas/docs/dk_17-6510-dk_rais_500_08-10-2021_web?fr=sNzczMDQ5OTMxMzU
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis