Udskift spulepumpe Bosch

Har denne Bosch opvaskemaskine hvor jeg skal have skiftet spulepumpe.
Ud fra diverse YouTube klip ser det jo ganske nemt ud ved at tage bund eller bagside af. Men hvordan kommer man ind til den på denne????
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ind fra siden af, du skal have de  hvide kontrol box pillet ud først udover de stikkene der går ned i boxen, skal strømkablet tages ud det sidder også i et stik, og går ind bagfra.
Så er der adgang til pumpen...

Sådan gjorte jeg med min, det gik uden problemer..


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 10-08-2022 17:32:16

Du skal ind fra siden af, du skal have de  hvide kontrol box pillet ud først udover de stikkene der går ned i boxen, skal strømkablet tages ud det sidder også i et stik, og går ind bagfra.
Så er der adgang til pumpen...

Sådan gjorte jeg med min, det gik uden problemer..

 Vi havde også kig på den hvide box, men syntes ikke vi sådan lige kunne få den fri. Er det kun ledninger til boxen du vil fjerne eller det også andre ledninger?

Ja bare af med alle ledningerne de sidder i stik, så det er nemt nok, og husk selve stikket til strømkablet også, det skal trækkes ud fra bagsiden af maskinen.


Vi prøver igen, i morgen --
det ligner at den er med sendolit tørring også skifter man altså ikke bare lige spulemotoren da hele sendolit systemet skal pilles ud for at der er plads til og komme til spulemotoren
Min stod også af, jeg endte med at købe en ny maskine.. da jeg faktisk havde en forsikring, der dækkede (en del af det) den kunne (desværre) ikke svare sig at skifte.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
jensen55 skrev den 10-08-2022 22:00:57

det ligner at den er med sendolit tørring også skifter man altså ikke bare lige spulemotoren da hele sendolit systemet skal pilles ud for at der er plads til og komme til spulemotoren

 Yes, den er med sendolit. Skulle det gøre den mere besværlig at skifte…?

je_ns skrev den 10-08-2022 21:40:15

Ja bare af med alle ledningerne de sidder i stik, så det er nemt nok, og husk selve stikket til strømkablet også, det skal trækkes ud fra bagsiden af maskinen.

 Er det virkelig den plads man har til at skifte??? Du må have haft mere ude for at kunne skifte den…?

Sådan så min ikke ud, men den er heller ikke med sendolit tørring..

Du kan roligt stole på det Jensen55 skriver, han er en særdeles erfaren herre ud i hvidevare..

Min spulepumpe så sådan her ud, den ene stuts gik direkte ind i bundkarret, og den anden til en slange lige over inde i maskinen.


Vi prøver igen, i morgen --
sendolit tørre systemet skal ud for at skifte spulepumpen  og som jeg husker for at det kan det skal bunden løsnes for at det kan komme ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis