Etablering af WC på 1. Sal

Faldstamme spørgsmål: Jeg har købt et hus med pt. 1 enkelt toilet i stueetagen. Jeg ønsker at etablere et toilet på 1. salen, hvor der pt. er et badeværelse uden toilet. Badeværelset på 1. salen og toilettet i stuen er ikke placeret direkte over hinanden. Jeg vil gætte på, at der ca. er 2 meter fra, hvor toilettet i stuen er til der, hvor det ekstra toilet på 1. salen gerne skulle etableres.

Er det muligt at føre en faldstamme op til sådan et toilet? Jeg tænker, at den i så fald vil skulle være vinklet. Da jeg ikke ved noget om faldstammer, ved jeg ikke, om det er muligt.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand
ev elmand
25296 7480
Velkommen på lds.
Ja det vil sikkert være muligt. Faldstamme betyder ikke at afløbet skal være lodret. Den kan sagtens føres hen i væg eller gulv blot der er fald på hele vejen. Problemet bliver sikkert at få den tilsluttet afløbet i stue etage.
Afløbet skal være 110 mm og skal der laver en bøjning så er 45 grader det mest optimale. Ved 90 grader så brug 2 x 45 grader. 
Vælger du væghængt toilet på 1. sal så er der højde til at kunne lade afløbet køre et stykke i skunk.
Men prøv at komme med et par billeder med en fra fra toilet i stue etage og fra bade værelse ovenpå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis