Etablering af WC på 1. Sal

Faldstamme spørgsmål: Jeg har købt et hus med pt. 1 enkelt toilet i stueetagen. Jeg ønsker at etablere et toilet på 1. salen, hvor der pt. er et badeværelse uden toilet. Badeværelset på 1. salen og toilettet i stuen er ikke placeret direkte over hinanden. Jeg vil gætte på, at der ca. er 2 meter fra, hvor toilettet i stuen er til der, hvor det ekstra toilet på 1. salen gerne skulle etableres.

Er det muligt at føre en faldstamme op til sådan et toilet? Jeg tænker, at den i så fald vil skulle være vinklet. Da jeg ikke ved noget om faldstammer, ved jeg ikke, om det er muligt.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Ja det vil sikkert være muligt. Faldstamme betyder ikke at afløbet skal være lodret. Den kan sagtens føres hen i væg eller gulv blot der er fald på hele vejen. Problemet bliver sikkert at få den tilsluttet afløbet i stue etage.
Afløbet skal være 110 mm og skal der laver en bøjning så er 45 grader det mest optimale. Ved 90 grader så brug 2 x 45 grader. 
Vælger du væghængt toilet på 1. sal så er der højde til at kunne lade afløbet køre et stykke i skunk.
Men prøv at komme med et par billeder med en fra fra toilet i stue etage og fra bade værelse ovenpå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis