Overophedning af ovn

Efter at have kørt et pyrolyse program på min ovn er der to overophedningssikringer der er slået fra. Desværre kan jeg ikke finde oplysninger om hvilken temperatur disse sikringer skal aktiveres ved.
Sikringerne sidder i kabinettet sammen med elektronik, der ikke tåler specielt høje temperaturer (se billede - sikringer er markeret med rød cirkel).
Er der nogen der ved hvilke temperaturer der er acceptable for de to sikringer?
Ovnmærke og model: Samsung - NV68N3372BM
Pft.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Opdatering: Har nu skiftet begge sikringer til nye der tåler op til 70 grader. For at teste ovnen kørte jeg varmluft med stigning i intervaller af 10 grader. Ved 250 grader slog en af sikringerne fra. Derfor skal sikringerne kunne tåle højere temperaturer - men hvor høj er den acceptable temperatur i kabinettet omkring ovnrummet?
Bent Andersen skrev den 11-08-2022 23:17:19

Sikringer springer ikke uden grund, og at sætte større sikringer i er selvmord (for ovnen).
Find hellere us af hvorfor de springer, Jeg gætter på at køleblæseren ikke virker ordenligt.

 Hej Bent, de sikringer jeg refererer til er overophedningssikringer, som netop skal beskytte ovnen imod overophedning. Sikringerne er sprunget ved at køre et pyrolyse program på ovnen. Paradoksalt nok er sikringerne åbenbart ikke designet til at klare temperaturerne fra pyrolyse programmet. Men, hvor varmt må en ovn blive i kabinettet omkring ovnrummer?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis