Ombygge akku gulvvasker til fast strøm

Hej

Jeg har modtaget en fin gulvvasker som jeg synes ar for god til at smide væk.

Den kører på batterier med 24V.

De batterier som passer til maskinen og som kan tåle den form for brug, er rasende dyre, og sammenholdt med at jeg måske skal bruge den en gang eller 2 om året så påtænker jeg at lave den til fast strøm. 
Ellers vil jeg ikke få meget glæde af at købe 2 nye batterier inden de igen er faldet sammen.

Der står på maskinen at den bruger 580W. Det er intet problem at finde en 1000W 24V DC strømforsyning, men jeg tænker at der skal en kondensator ind over for at kunne afgive startstrømmen til motorerne.

Hvordan finder jeg ud af hvilken kondensator jeg kan bruge til dette, og hvilken kapacitet den skal have?
Kan den blive for stor?

Maskinen består af en børste motor og en sugemotor samt et par magnetventiler til vandtilførslen.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Helt ærligt sæt din 1000 W spændingsforsyning til gulvvaskeren, og se om den starter. Hvis den gør det, er problemet løst. Ellers vender du tilbage. Det er næsten umuligt at opgive en størrelse på kondensatoren, fordi der skal skaffes viden om startstrømmens størrelse og varighed.

fase
S. Fabrin skrev den 10-08-2022 13:28:25

Helt ærligt sæt din 1000 W spændingsforsyning til gulvvaskeren, og se om den starter. Hvis den gør det, er problemet løst. Ellers vender du tilbage. Det er næsten umuligt at opgive en størrelse på kondensatoren, fordi der skal skaffes viden om startstrømmens størrelse og varighed.

 Jeg ville alligevel være træt af at købe en strømforsyning der brændte sammen 🤔

Strømforsyningen tager ingen skade hvis du sætter en sikring ind, en 40 amperes passer til en 1000 watt 24 volt..

Vi prøver igen, i morgen --
De strømforsyninger jeg kender har intern strømbegrænsning.
Hvis ikke er den mere end 25 år gammel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis