Varmecheck..

Har I tjekket jeres konto i dag? Min lillebror som bor inde i det mørke Jylland (Filskov) har i dag fået en varmecheck på 6000 kr. Og det er han noget forbløffet over - fordi dels er fjernvarmen der lavet på biomasse (og ikke på naturgas), og dels har de et af landets absolut billigste fjernvarme - pt. betaler han kun a conto 750 kr i 6 rater om året (hus på 157 m2). Men ja hans årlig indkomst er lige lidt under 650.000 kr. Kort og godt - så havde han da ikke selv regnet med at han også var var omfattet af målgruppen. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der vil jo altid være uligheder i sådan en fælles pulje uddeling, der er forøvrigt husstandsindkomsten for 2020 der regnes ud fra...
Men jo da super dejligt for dem som får "præmien"

Vi prøver igen, i morgen --
Nej det er lidt mærkeligt. Vores husstandsindkomst er noget under 650000. Og vores piller er ca fordoblet i pris, men ingen tilskud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ser det har noget med at have gasfyr, elvarme/ varmepump eller fjernvarme med 65 % gasforbrug. Og så husstands indkomst på vist under 650.000,00 kr
Så det må vi jo være berettiget til selv om vi har ret billig fjernvarme. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den varmecheck er at pisse os alle i fjæset... jeg har brugt x antal weekender og fritid på at hente brænde i skoven til de penge. Jeg skal betale hvor den tykke sofalægger får i hoved og røv. Bare IKKE i orden. 

Istedet for varmecheck burde man bruge pengene på at vise folk at man kan tage en sweater på indenfor i januar istedet for blot kortærmer osv.

Det er at pisse alm anstændige folk i fjæset at give de varmechecks. 
Puggie: 
Du har meget ret i din fremstilling. Men mon ikke det handler om genvalg af statsministeren. Men hun har sikkert ikke din stemme.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu arbejder Dan Jørgensen jo på en frivillig tilbage ordning, så dem der gerne vil returnere beløbet får mulighed for det.   
..tilbagebetalingsordning skulle der stå. Men da det er velkendt at Staten ofte smøler med forskellige tiltag (som f.eks. hvornår var det lige Dan Jørgensen lovede varmehjælp til trængte borgere..! og først nu aktivere udb.) Dette har min bror så taget konsekvensen af, så for at hjælpe Staten, inviterede han familie på restaurant, hvor vi spiste og drak for 6.000 kr. På den måde er han overbevist om Staten hurtigere får sine penge igen via. moms, afgifter og skat fra de lavtlønnet tjener og kokke. 
Ps. Da tjeneren spurgte om der skulle betales med kontanter eller dankort - svarede brormand "Jeg betaler med "Dan(Jørgensen)kort"    
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis