Dårlig isolering i væg

Hej..

Jeg har problemer med dårlig isolering i en væg i mit badeværelse.. Specifikt det hjørne hvor min bruser er...
Når det er rigtigt koldt udenfor, har jeg målt temperaturen nederst i hjørnet helt ned til 7 grader indenfor..

Væggen har hulmur og er fyldt med flamingo kugler.. I følge byggetilladedelserne (se vedhæftet) er væggen bygget af to omgange.. I 1941 blev rummet tilbygget som et vaskerum med en enkelt ydervæg.. I 1958 er der blevet opført en indervæg og dermed hulmuren...
Gulv-niveauet i badeværeselse og baggang er mere eller mindre i terræn-niveau..

Jeg har haft en isoleringsmand ude og kigge på hulmurene, og han kunne se at vægge var fyldt med flamingo-kugler, men han ville tro den dårlige isolering skyldes mørtelpuder i bunden af væggen.. Han siger at den eneste måde han kan være sikker er ved at tage sten ud, tømme væggen for kugler og se hvad der er.. Hvis han har ret, kan han fjerne dem og derved forbedre isoleringen når væggen fyldes igen.. Hvis ikke, skal væggen selvfølgelig fyldes stadig igen, og vi skal forvente at det koster omkring 10.000kr...

Jeg har ikke selv megen erfaring med isolering eller byggeri fra den tid, så jeg leder efter en second opinion før jeg smider 10.000kr efter at projektet... Jeg er helt indstillet på at tage chancen, hvis det lyder sandsynligt...

Alternativt, er der andre ideer til hvad det kan skyldes?

Det skal måske også tilføjes at væggen ligger i skel, så udvendig isolering er desværre ikke en mulighed...


På forhånd tak for hjælpen..
Mark

Mvh

Mark Herskind

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis