Smart tv og WIFI

Hej alle. 

Jeg har problemer med streaming via mit Samsung smart-tv.

Jeg har et Samsung The Frame 2020, som er tilsluttet via WIFI (Stofa 200/50 med deres router), som er placeret midt i huset (se tegning - https://ibb.co/FBgqTH4). Der var dårlig forbindelse i huset, så jeg forstærket det med Google nest. (den nærmeste er ca. 2-3 meter fra tv'et)
Men det hakker og lagger ved brug af fx. Viaplay, også selvom det er indhold som ikke er live. Skal man se noget via Chromecast, er det næsten umuligt.

Jeg målte min WIFI hastighed tæt ved tv'et til ca. 150/30 så tænker det er tv'et som måske ikke helt får nok kræft. 
Jeg har en pc i den anden ende af huset, og der har jeg aldrig oplevet problemer med WIFI'en. Mobil og tablet kører også fint.

Min tanke er at jeg nok bliver nødt til at forbinde tv og router med et kabel. men der er nok 18-20 meter fra router til tv.
Jeg kan også opgradere til 1000/100, men det virker også voldsom når det primært at streaming og surfing vi gør. 

Er der nogen der har oplevet noget lignende og har de gode råd.

På forhånd tak :)

Mvh Thomas

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet Stofas app “wifi scanner”, for lige at tjekke signalet. Ellers ring til Stofas kundeservice - de plejer at have en løsning.

Søren O
Du skal lige slå WiFi fra på din stofa router, så du ikke tager fejl af de to netværk, så får du også mindre wifi støj, som går ud over hastigheden.

Elektronikteknikeren
Hvis tv’et har browser kan du jo teste hastigheden med tv’et, prøv f.eks. Stofas på https://stofa.dk/internet/hastighedstest

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
#Søren O - Jeg har prøvet den, men tror jeg skal gå lidt mere grundigt til værks med kortlægningen.

#Kermit_369 - Mener du et kabel fra min Google Nest router til den nærmeste adgangspunkt? Eller er det fra tv'et til adgangspunktet?
Ja, det har jeg gjort :)

#Gregeren - Ahh, det har jeg ikke gjort, det giver jo god mening. Tror du at min Google Nest og Stofa router deler den indgående kapacitet? 

#JohnLarsen - Det vil jeg prøve, tak for tippet :)

Nu kender jeg ikke Google Nest, men de 3 Jensen enheder jeg har har hver 2 porte. Den enhed der står ved min fiberforbindelse er selvfølgelig koblet på med kabel. En anden der så står i nærheden af tv'et har så et kabel der går til tv'et. Det var en løsning jeg lavede med et netværkssetup jeg tidligere havde og så bare er kørt videre med da jeg fik Jensen.
Ikke at jeg tror det er nødvendigt nu da vi har to andre tv der kører fint på Wi-Fi. Alle tv er i øvrigt Samsung. Men det kunne være det kunne hjælpe dit tv.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis