Genopfyldning af kølevæske på varmepumpe

Det er en lang saga, men faktum er at min Mitsubishi-MSZ-LN25 har lækket al sin kølevæske, så jeg leder efter et firma, som har alt udstyr og R32 kølevæske til at kune foretage en genopfyldning. Enten hos os i Virum eller et sted i KBH hvor jeg kan køre forbi med den.

Kender I et sted? Gerne et autoriseret sted, da jeg har hørt lidt mange historier om at det ikke altid er det rette der bliver fyldt på.

En googling gav mig desværre ingen resultater.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En autoriseret kølemontør kunne være en ide. Du kan vel ikke bare køre forbi fordi systemet består af en inde- og en ude del.

fase
S. Fabrin skrev den 09-08-2022 14:06:28

En autoriseret kølemontør kunne være en ide. Du kan vel ikke bare køre forbi fordi systemet består af en inde- og en ude del.

 Nej det har du måske ret i. De ankommer jo i 2 separate kasser, men om det kan (mis)samles, ordnes og så samles igen ved jeg ikke. Jeg skriver til et par kølemontører!

Du skal have køleteknikeren forbi dig, da der skal suges vakuum på systemet, i samlet tilstand.

Herefter skal det læksøges og så skal der påfyldes kølemiddel, ikke væske.

Der er massere af firmaer i dit område, som har certifikat til dette.

Elektronikteknikeren
Nej der skal først læksøges , og det foregår med en elektronisk næse som kan spore selv nanogram af kølemiddel der evt, lækker , men sådan en næse er dyr så det er ikke alle kølefirma der har sådan en , når fejlen er fundet så skal der efterfyldes med kølemiddel og det afregnes efter vægt , og det er dyrt , hvis der er lækket så meget kølemiddel ud så der trængt luft ind i stedet , så skal systemmet tømmes og der skal suges vacum , før nyt kølemiddel fyldes på og så er meget dyrt .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis