Fastgørelse af bundrem til lecablokke

Hej,
jeg skal i gang med at støbe renderne til et nyt udhus (20 m2), men er stødt på et problem omkring bundremmen.
Jeg vil støbe 30 cm. beton i bunden af renden og herefter sætte 4 rækker lecablokke oven på.
Men hvordan får jeg fastgjort bundremmen til fundamentet, når jeg ikke kan bruge gevindstænger indstøbt i betonen, da lecablokkene jo er "massive" og stængerne dermed ikke kan føres igennem dem?
Jeg håber I kan hjælpe  
Hilsen Flemming
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med limankre f.eks.

Husk at lecablokke er bedst anvendelige over jordniveau.

Elektronikteknikeren
Hej Gregeren
Tak for dit svar.
Så jeg skal bore gennem de fire lag lecablokke og så ned i betonen, eller er det nok at bore ned i det andet lag af lecablokkene?
Vil lecablokkene kunne fungere bedre under jordniveau, hvis jeg pudser dem på ydersiden?
Hilsen
Flemming
Hvis du gerne vil helt ned i den støbte sokkel med din forankring, vil jeg indstøbe vindtræksbånd i soklen i stedet, som kan gå op på siden af lecaen, og foldes hen over remmen.

Det hjælper på fugtindtrængen at pudse, ja. Men ikke hvis de står konstant under vand, så hvis grundvandet ikke står højt, skal det nok gå an.

Elektronikteknikeren
Hej Gregeren
Desværre står grundvandet højt hos os, så det tyder på, at lecablokkene er ude.
Vil fundablokke kunne fungere? Det vil samtidigt give os mulighed for at benytte gevindstænger som forankring😉
Hilsen Flemming 


Ja, fundablokke er egnet til opgaven. Det er faktisk det de er lavet til.

Elektronikteknikeren
Mange tak for hjælpen Gregeren. Jeg starter på gravearbejdet næste weekend, og skal nu have bestilt materialerne til fundament- og gulvarbejdet.
mvh
Flemming
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis