Beklædning af mur hul ved garage port

Hej GDS

Jeg har lige skiftet vores gamle vippe port , til en ny ledhejse port, for få mere i bredden til at bakke vores nye bil ind. 
Da den gamle port , jo var monteret indvendigt i hullet , er der div bore mærker mm. Fra montering. Min tanke er at beklæde mur hullet rundt med de klassiske vedligeholdelses frie udhængs brædder fra f.eks hardieplank. Mit udhæng er lavet med dem nu, så det vil passe fint sammen. Men jeg er blevet i tvivl om jeg skal stoppe ved sokkel kanten, eller om det vil se dumt ud ? Soklen er jo et ret udsat sted med slag/spark vejr og vind , så min tanke er at den beklædning hurtigt vil komme til at se grim og hærget ud, og beton kanten er langt stærkere til det. Men vil det se dumt ud ? Mur hullet er ca 30cm bredt , og pladerne er 18cm, så det bliver kun en del af hullet i bredden de kommer til at dække. 

Det skal siges at soklen flugter med murværket, så det vil fungere fint med at sætte beklædningen ned til gulvet. 

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gør de inderste mursten rene og fug fugerne op, så det ligner resten. En afsyring af stenene tager sikkert en del af kalken.

fase
S. Fabrin skrev den 08-08-2022 10:18:15

Gør de inderste mursten rene og fug fugerne op, så det ligner resten. En afsyring af stenene tager sikkert en del af kalken.

 Det var også en mulighed. Men der er borehuller i flere af murstenen efter karmskruer fra den gamle port. Og overliggeren er heller ikke for pæn.


Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis