3 kg lampe montering på væg

Hej
Hvordan kan man hænge en lampe på ca 3 kg på en væg som er ca 15 cm tyk bestående af 10 cm flamengo/polystyren plade og 5 cm mursten ? Mursten er inderst og flamengo er yderst.

Jeg har prøvet med meget lange dyvler men det hjælper ikke. Prøvede med 8 mm dyvler, 120 mm lange.

Lampen fastgøres på 4 punkter.

Kan man bruge ankermasse ??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har så kun 2 cm i mursten eller fuge det er forl idt - især hvis du bruger en skrue der ikke går i bund

Jeg er ikke sikker på ankermasse ( beregnet til beton ) er sundt for din flamingo.

Det danske standardmål på en mursten hedder 228 gange 108 gange 54 millimeter. 

Flamingo isolering skal brandsikres
Anvendes flamingo isolering i indvendige bygningsdele, er det vigtigt, at det gøres brandmæssigt forsvarligt. Det kan f.eks. gøres ved at beklæde flamingo isoleringen med et brandhæmmende eller brandbeskyttende materiale som f.eks. gipsplader eller stenbaseret murværk.
Samtidig er det vigtigt, at der ikke er hulrum mellem flamingo isoleringen og beklædningen, hvor ilden kan brede sig. Først uden på det brandbeskyttende overflademateriale må der anvendes andre brandbare materialer som f.eks. træ, tapet eller lignende.


 

Kurt54 skrev den 08-08-2022 01:35:26

Du har så kun 2 cm i mursten eller fuge det er forl idt - især hvis du bruger en skrue der ikke går i bund

Jeg er ikke sikker på ankermasse ( beregnet til beton ) er sundt for din flamingo.

Det danske standardmål på en mursten hedder 228 gange 108 gange 54 millimeter. 

Flamingo isolering skal brandsikres
Anvendes flamingo isolering i indvendige bygningsdele, er det vigtigt, at det gøres brandmæssigt forsvarligt. Det kan f.eks. gøres ved at beklæde flamingo isoleringen med et brandhæmmende eller brandbeskyttende materiale som f.eks. gipsplader eller stenbaseret murværk.
Samtidig er det vigtigt, at der ikke er hulrum mellem flamingo isoleringen og beklædningen, hvor ilden kan brede sig. Først uden på det brandbeskyttende overflademateriale må der anvendes andre brandbare materialer som f.eks. træ, tapet eller lignende.

 Sommerhuset er i udlandet. Derfor de utraditionelle dimensioner.

Ellers må jeg nok montere den på en stang.
S. Fabrin skrev den 08-08-2022 07:43:15

Er du sikker på at murstenen er 55 mm og ikke 110 mm? Og hvad er der bag muren? Hulrum eller et et andet rum?
Fastgørelsespunkterne skal bære 750 gram pr stk., så det er ikke særlig meget.

 hulrum.

Hvis der er hulrum bag muren, kan du bruge karmskruer, som fås i længder op til 152 mm. Der skal bare bores et 6 mm hul, og der bruges ikke dybler.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis