Døråbning uden karm - hvordan?

Hej 

Jeg har åbnet en blændet dør i vores lejlighed hvor der bare var skruet MDF plader uden på. Jeg regnede med at dørkarmen stadig sad derinde, så jeg bare skulle sætte indfatninger på for at det blev pænt. Dørkarmen var der dog ikke, og nu er sagen den at vi egentligt gerne vil undgå at sætte karm i for at få så stor en åbning som muligt. Vi ville nok alligevel ikke have sat en dør i. 

Nu er spørgsmål så: hvordan laver jeg en pæn "karm" / afslutning rundt i døråbningen? 

Træværket er gammelt og skævt og væggen er ikke lige tyk i begge sider. Der er også faldet mørtel af i begge sider som skal fyldes op igen. 

Tak på forhånd og god søndag derude :)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at pudse på træ, for ellers kunne du jo pudse det hele op.
(vælger du at pudse op, kan du eks sømme kyllingetråd på, så mørtlen har noget at binde på)
Puds fylder jo også noget, så en karm af eks. MDF vil ikke fylde mere, så det er nok den nemmeste løsning.

Vi prøver igen, i morgen --
Okay, så MDF eller et bræt skruet i i hver side og så fylde op med mørtel rundt om / i mellemrummet bagefter? Har du et tip til hvordan jeg kan få skruet brædder rundt i karmen så de sidder plant/lodret, når nu træværket er så ujævnt at jeg ikke bare kan skrue et bræt helt indtil i hele i højden? Noget med nogle små klodser bagved til at støtte?


Ja nogle klodser under hvor du skruer karmen fast..

Vi prøver igen, i morgen --
Okay, tak!
Hvis du bruger et rigtigt bræt i stedet for MDF så er det meget nemmere at skrue fast med få skruer og du kan sømme en indfatning fast i brættet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis