Opvaskemaskine: Blomberg GVN16S10 vil ikke starte/reagere

Hej LDS'ere,

Jeg er den uheldige ejer af en Blomberg opvaskemaskine, der desværre er overskredet garantiperioden med ganske få måneder.
Problemet ligger i at jeg simpelthen ikke længere kan få maskinen til at starte, ja faktisk, reagere overhovedet. Displayet lyser ikke op, på trods af maskinen er tilsluttet korrekt - og uanset hvilke knapper jeg trykker på kan jeg ikke nulstille/starte maskinen.
Displayet har i en periode været halvskidt (halvdelen lyste ikke), men på trods af dette har jeg kunnet starte maskinen og gennemføre et opvaskeprogram. Det kan jeg så desværre ikke længere...

Jeg har læst lidt rundt omkring om, at det måske kunne være afbryderen den kunne være gal med. For mig lyder det dog mærkeligt at afbryderen skulle gøre således displayet ikke vil lyse.

Er der nogen der ved hvordan jeg tester hvilken del der er defekt? Måske en elektriker / hvidevaretekniker her på forum?
Jeg kan sådan set godt selv skille skidtet ad og skifte evt. afbryder, men gad vide om det overhovedet er den der fejler?

Jeg vedhæfter et par billeder herunder.
Billede 1: Afbryder som sidder monteret ved håndtaget i lågen.
Billede 2: Afbryder som den ser ud monteret.
Billede 3: Tilslutning af display og afbryder fjernest.
Billede 4: Display monteret som der IKKE kommer lys i.
Hej LDS'ere, Jeg er den uheldige ejer af en... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra rhellums oplysninger om målte spændinger, ser det ud til, at der er målt på volt området. Men der skal være nul volt i en af stillingerne, ellers tyder det på at afbryderen er defekt. Måske en periodisk fejl.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis