Max belastning på automatsikring

Hej alle, ville lige høre om hvor meget belastning sådan en fyr her kan klare før den slår fra

Sikring c13 hager MCN513E

Jeg har lige fået en pluginhybrid pg venter på ladeboks bliver installeret om en uge. 
Mormor kablet kan lade med hhv 8a 10a og 12a  dvs 1800 2300 og ca 2800 watt ikke? Så hvis jeg har den på 12a og så samtidig har fx tv internet lys mm på samme gruppe så er vi oppe over 3kw på den gruppe så vil den slå fra? På forhånd tak 😅

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ikke turde bruge det kabel
der er blevet advaret mod at bruge de ladekabler der skal i en alm stikkontakt , efter der har været flere brande pga af dem
bredker skrev den 04-08-2022 20:02:35

jeg ville ikke turde bruge det kabel
der er blevet advaret mod at bruge de ladekabler der skal i en alm stikkontakt , efter der har været flere brande pga af dem

Det er virkelig også kun fordi jeg venter på ladeboksen det blir brugt, har sat den til 8A så der er minimal belastning, det hedder en nødlander af en grund desværre

Nu er det jo ikke kablet der er noget galt med, men de elendige installationer der kan være i et hus.
En almindelig LK stikkontakt må fx kun belastes med 6A kontinuerligt. Prøv engang at mærke på den lige efter at du har støvsuget....
Så hvis du vil bruge mormorkablet, vil det bedste være at få installeret et CEE stik med egen sikring og HPFI.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

speddy skrev den 04-08-2022 22:16:20

Nu er det jo ikke kablet der er noget galt med, men de elendige installationer der kan være i et hus.
En almindelig LK stikkontakt må fx kun belastes med 6A kontinuerligt. Prøv engang at mærke på den lige efter at du har støvsuget....
Så hvis du vil bruge mormorkablet, vil det bedste være at få installeret et CEE stik med egen sikring og HPFI.

 Det er sku da rigtig med de 6A kontinuerligt det havde jeg helt glemt... jeg slår sku bilen over på almindelig hybrid indtil vi får ladeboksen, tusind tak for reminderen 😱

Altså en ny stikkontakt uden afbryder er beregnet til 16 A sikring og den koster ikke meget. Den kan tåle større vedvarende belastning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Interessant. Hvad kan den klare som vedvarende?

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

speddy skrev den 05-08-2022 06:29:15

Interessant. Hvad kan den klare som vedvarende?

 16a x 0,8 = 12,8A

Det almindelige materiel er ikke beregnet til en vedvarende belastning at f.eks. (mormor)lader til elbil. Såvidt jeg husker er tiden 2 timer ved maks. belastning. I øvrigt kan du lade om nattet, så er der ikke megen belastning på gruppen. Du sætter så laderen til at lade med 8 - 10 A. 

fase
Den Maksimale forbrug  for materiel med med kontinuerligt forbrug på mere end 2 timer som f.eks mormor lader til elbil er 6 A 
Kender udemlrket det skrma , Og som det fremgår af skemaet så er den laveste værdi 6 A, og iflg sikkerhedsturelse så anbefaler de at der IKKE lades ned mere end 6 A på en alm stikkontakt, netop for at man som mening mand ikke skal til at vurdere en eget materiel ​Sikkerhedsstyrelsen​​​
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis