Lugt på badeværelse

Hej

Jeg kæmper med noget der minder om kloaklugt på et badeværelse på vores 1. sal i vores hus fra 1969. Jeg kan simpelthen ikke forstå hvor lugten kommer fra.

Det er kun af og til den er der, men det virker til at det bliver oftere og oftere. På badeværelset er et badekar, en håndvask og et toilet.

Jeg synes at vandlåsen til badekaret ser lidt speciel ud med relativt lidt vand i. Jeg har prøvet at lukke den af med tape og en pose, men lugten kommer stadig, så jeg tænker jeg kan frikende den vandlås. Både toilet og håndvask bliver brugt dagligt så det er ikke fordi vandlåsene løber tomme.

Nogle gode ideer?

P.S. Jeg har tjekket vandmåleren for at se om der mon var en lækage et sted, men det er intet forbrug når alt er lukket...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være din toilet tilslutning der er utæt. Prøv at afmontere toilettet, rens godt af og giv det noget tætning. Er der afløb der ikke anvendes er det sansynligvis derfra, vandlåse tørrer ud og så er der fri adgang til kloak. 

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

stumbi skrev den 05-08-2022 08:32:31

Det kan være din toilet tilslutning der er utæt. Prøv at afmontere toilettet, rens godt af og giv det noget tætning. Er der afløb der ikke anvendes er det sansynligvis derfra, vandlåse tørrer ud og så er der fri adgang til kloak. 

Tak for svar!


 Det er et væghængt toilet så det er ikke lige så nemt tror jeg?


Jeg skylder at nævne at badeværelset er sat i stand for cirka ti år siden af tidligere ejer.


Der er ingen ubrugte afløb.











 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis