Isolering vs. ventilation.

På loftet af mit 60'er hus er mere musselort end isolering. Der er ingen dampspærre i huset og kun ventilation i gavlene mellem 4 lodrette mursten.På det oprindelige skiffereternit er monteret et ståltag. Der er ingen ventilation ved hverken tagfod eller rygning.
Under det oprindelige pin-up gips er et listeloft. Ja, huset har været ramt af utallige dårlige løsninger fra første spadestik...
Jeg har nok Rockwoll liggende til at kunne smide 200mm på de eksisterende ca 40mm.
Iflg. foreskrifterne skal jeg have min 2100cm2 ventilation og selvfølgelig helst tagfod/rygning. Mit spørgsmål er om jeg kan nøjes med at ventilere i gavlene med fx. 5000cm2? Jeg kan nemlig let gøre dette i udhænget fordelt på hele gavlsiden fra tagfod til kip.
Jeg er med på det er endnu en lappeløsning, men jeg har isoleringen liggende i forvejen.
Den oprindelige tanke var nyt tag, lofter og dampspærre samt blæse papirisolering ind. Dette vil jeg kunne lave for 100.000kr, men vil hellere bruge pengene andet sted..
På loftet af mit 60'er hus er mere musselort end... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Win Win plader bøjes og skubbes ned i hulmur, clipses på spær så er den ged barberet. 
Hårde bats er ok vindspærre og hvis du skæres passende til så skal de ikke fuges. 
masonit og også ok men besværlig at montere. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis