Rensning af brændstoftank

Jeg har en Maxi 84 liggende i Bogense og er ny sejler så ved ikke så meget om alt det tekniske...
Har desværre været så dum at glemme og lukke for påfyldningsstudsen til brændstoftanken 😒
Den har stået åben en uges tid og jeg ved der har været regnvejr i den periode.

Bør tanken tømmes? Er det nok at tømme den eller skal den også renses? Motoren har ikke været startet efterfølgende.
Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg åbner for tanken. Kan se der er to dæksler. Et stort firkantet med en masse bolte og et mindre med nogle skruer (tænker det er på den brændstofmåleren er monteret). Billede vedhæftet

Nogen der kan komme med gode råd til en der ikke ved så meget. Evt. om der er firmaet i nærheden af Bogense som kan assistere hvis tanken skal renses. Er ikke helt sikker på om det er noget jeg kan gøre selv.

Mvh. Per




 

Jeg har en Maxi 84 liggende i Bogense og er ny... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja så vender vi tilbage til mit første spørgsmål 🙂
Hvordan åbner jeg til tanken? Der er 2 dæksler. Et stort og et lille.
En tanke som strejfer mig er at afmonterer slangen som tilfører brændstof til tanken (et par spændebånd). Kan jo være at det er så lidt regnvand at det stadig ligger i slangen, som så kan tømmes. Er højest sandsynligt kun tale om max. en halv dl. som kan være kommet ned gennem åbningen. Måske mindre

Skal på et tidspunkt (når den kommer på land) have skiftet brændstofmåler da den ikke er helt stabil. Vil få tjekket den med kamera ved samme lejlighed. Så kan jeg også vurdere om den skal have en rensning.

 

Ja det nemmeste er nok at afmontere tankmåleren, for at komme til med et inspektionskamera.
Du kan jo også fjerne hele det firkantede dæksel, så giver det god adgang til tanken, hvis den trænger til en rensning.
(får du et kamera ned i tanken, så tjek lige for en sikkerheds skyld, at der ikke er "løse" møtrikker i det firkantede dæksel)

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du skal have lokal hjælp, så ring til Holmegårds auto og marineservice
https://holmegaardsauto.dk/
Super service og fair priser, han laver ikke noget som ikke er nødvendigt.
Og nej jeg har ikke noget med firmaet at gøre :)
Hej Grillbill85

Dem kendte jeg ikke. Vil prøve at kontakte dem. Tak for info 👍

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis