Hybrid inverter og jord

Jeg har kig på den her hybrid inverter som har  jord på input, men ikke på output. Den sidder en skrue til jord på kabinettet. Kan den  installeres så den er sikker, og hvordan hvis man tilslutter elektronik med jord til ac out delen, f.eks. en 230V varmtvandsbeholder?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jorden skal du jo trække fra dit eget jordspyd, til dine forbrugere, direkte.

Jorden i indgangen til inverter, er for at forsyne dens interne kredsløb med jordforbindelse, ikke for at forsyne forbrugerne.

Elektronikteknikeren
Det kunne være interessant at kende lidt mere til inverteren med hensyn til indgangsspænding og art (DC eller AC). Tit er er inverteren svævende i forhold til jord, hvilket gør at jord er forbundet til chassiet for at der ikke skal opstå spændingsforskelle mellem chassis og jord. Det ser ud til, at der er indgang for både AC og DC.

fase
Der er jo ikke spænding til jord som jeg ser det så er en jord jo overflødg.....................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du har sikkert et 24 V batteri, du vil bruge som forsyning. Spændingen har ingen forhold til jord og er derfor svævende. For at få stød skal du derfor have fat i begge ledninger. Det ser ud til at du kan lade batterierne op med en spænding udefra. Hvor skal den komme fra? Fra en solcelleinverter?

fase
Annonce
Ja det er planen at købe et 6.7kw 24v batteri. Inverteren kan både lade batteriet fra net, og solceller, men også fungere uden batteri. Der hvor jeg kan læse mig til kan være et problem er,  når inverteren skifter mellem netstrøm og batteri, eller når solcellerne bliver suppleret af netstrøm til ac out delen. 
Så længe det blot er til at forsyne en varmtvandsbeholder, betydet det ikke noget at der er lidt klumper i strømmen.

Hvis det er til forbrugselektronik, bliver det problematisk.

Du skal sikre dig at den ikke kan sende strøm retur til forsyningsnettet, da den i så fald skal godkendes af forsyningsselskabet, og der skal laves en ordning om salg af el tilbage på nettet.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis