Husqvarna rider bredde

Dav, jeg har fået en fornuftig pris på en demo-udgave af en Husqvarna R214TC. Den har et 94cm klippebord og kørt 25 timer. Jeg har 4000m2 græs, og jeg overvejer om det er bedre at købe en ikke-demo maskine, hvor jeg kan få et 103cm bord - eller om det er pengene værd.

Nogen, der har nogle erfaringer med eller meninger om det?

Ny maskine med større klippebord bliver ca 3000kr dyrere end demo med lille klippebord. Samtidig er demo-maskinen fra en lokal forhandler, det er den nye ikke. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Hustler Zeroturn 42" ca 107 cm, jeg slår et lignende areal som dig, jeg ville vælge den på 103 cm.
Den jeg har, er en 18 hk, det passer fint, så kan den også æde græsset hvis det er blevet lidt langt.


Vi prøver igen, i morgen --
Den har 16hk, så tænker det går an. Jeg hælder mod demo-udgaven, især fordi at forhandleren ligger tæt på, og det er rart at have en at gå til med problemer.

Sådan en hurtig overslagsregning siger at der vil være 2-3 minutters forskel i klippetiden med de to bord, men jeg ved ikke om det gælder i virkeligheden.
der er ikke den store forskel , du vil jo altid alligevel lave lidt overlapning
det der har noget at sige er om den kan trække og klippe ordentligt med fuld fart
og Husqvarna rider er normalt en ret god maskine
har dog selv kun prøvet de lidt større modeller
"Husqvarna rider" er gode - i de modeller vi har (en lille og en stor) - fordelen ved den store er, at der er hydraulikløft på bordet.. men jeg bruger helst den lille - Som @bredker skriver - man overlapper jo netop noget..  (og jeg kører meget på kryds og tværs, for ikke at lave "spor" - og der trykker den lille mindst..)
Jeg ville nok købe lokalt.. men også lige spørge til rabatten ved at få en helt ny...  (ellers spørg ved Rosenholm have og park - Michael - de er til at handle med, og der er god service)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Overlappet er jo det samme uanset om det er den på 94 cm, eller den på 103, men det er nok ikke mange minutter i forskel på de 4000m2
Men ofte er de lidt bredere maskiner også kraftigere bygget, men klipper du det som en græsplæne, og ikke skal ud i højt græs, betyder det ikke så meget.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svarene alle sammen, det har været en god hjælp! Jeg ender med demoen. Det er en ok pris, lokal, kan leveres hurtigt og det lader til at være en fin nok størrelse til arealet :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis