Regnvandstank tilladelse ?

Hej,
Jeg har problemer med at opføre et faskine hvis jeg skal holde de afstandskrav der er stillet (5m til hus, 2m til skel, 3m til vej), jeg overvejer derfor om en regnvandstank på 5 kubik er en mulighed og om der er nogle regler om opførsel af denne ? Er der krav om overløb for så er jeg ikke kommet videre hvis jeg så skal etablere en faskine igen dog kan den være meget mindre da jeg ikke må lede i kloakken. Jeg kan ikke ummidelbart finde noget på kommunens hjemmeside.

/donnib

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se hvilken glæde du kan ha af en 5kubik tank. Dit hus vil opsamle menge gange den mængde især om efteråret hvor du ikke kan bruge det. Har du da kælder? siden du skal så langt fra huset. Hvorfor er regnvands hånteringen pludselig blevet et problem? det har jo regnet siden huset blev bygget?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Reglerne siger at et faskine skal være 5m fra hus, 2m fra skel og 3m fra vej. Jeg skal have lavet en tilbygning og noget belægning så skal vandet i en faskine eller tank, i tank kunne jeg bruge det til vandning af haven men det er helt rigtigt jeg har mange tidspunkter hvor jeg skal gøre noget med vandet.

Samtidigt er der 2 faskiner der ikke overholder afstandene som jeg gerne vil lave om så det bliver korrekt lavet derfor skal jeg finde på en god løsning, vores grund er 710m2 og hos os er der kun tilladt med 17% afledning til fælleskloak og jeg har et tag på 147m2 (har jeg regnet mig frem til) som leder til kloak (sådan købte vi huset). Allerede der er det over det tilladte men så har vi 36m3 carport, værksted 31m2, ny tilbygning på 41m2 plus en lang indkørsel.

Vi har noget af huset med kælder. Den nye tilbygning kommer til at have krybekælder og vil være lige pt. 1m fra en faskine så den skal fjernes og jeg skal flytte den. 

 

Vil det sige at hvis du tegner en linie 5m rundt beboelse 2m fra sekundær bebyggelse og de andre afgrænsninger, så er der ikke et område hvor du kan grave enfaskine ned. Alternativt lave en græsnedsivning?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis