Kolonihavehus Gulv på jordtærren

Hej

Er ved at lægge et gulv i gammelt kolonihavehus.
Har brudt og fjernet alt gulv så jeg nu står på bar jordbund.
Vil lige høre nogle fif om fremgangsmåde at bygge det sammen igen :)

Jeg tænker fra top massive gulvbrædder, dampspærre, lægter 2x3" 45mm rockwool imellem. Eternitplader under rockwoolen. 
Lægterne "svæver" på jordspyd i beton, så det bliver cirka 20 cm luft fra jordbund op til eternitpladerne.
Er stadig i tvivl om der bliver varme i huset i de kolde måneder....

Kom frisk med jeres bud/ erfaringer med fremgangsmåder.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop strøgulvet og fyld op med polystyren og etabler et "let terrændæk".

Prøv at Google konceptet.

Elektronikteknikeren
Hvis du går med let terrændæk, så skal du dælme være sikker på, at det i siderne er sikret mod rotter og mus, - og i princippet også myrer.
Myrer elsker ligesom rotter og mus at bo i polystyren, men der går lidt længere før det er helt underminineret.
Har du fast sokkel under huset, så er det fint nok, - men det er ikke det mest almindelige i kolonihavehuse.
Tak for svar

Huset står på fundablokke, så der er godt med ventilation under gulvet når det en gang bliver lagt.
Taget er spritnyt, hvilket er positivt.
Har tænkt at lægge elektricitet ind og anskaffe en luft-luft varmepumpe. og imens jeg alligevel er i gang med projektet har jeg planer om at flå alle vægge af og loft ned.

Men jeg synes at er er mange forskellige idéer på nettet til fremgangsmåde til opbygning af kolonihavehuse.....
Og specielt gulv.....
Gregeren skrev den 01-08-2022 10:27:22

Drop strøgulvet og fyld op med polystyren og etabler et "let terrændæk".

Prøv at Google konceptet.

 Har prøvet at google men kan ikke rigtigt finde noget der er lige til at gå til.....

Har du måske et link? :)
Annonce
Træfakta12, beskriver det meget let forståeligt,  ellers er her et link til flere konstruktioner,  både med og uden beton. 
https://www.sundolitt.com/da/inspiration/terrandak/ 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Ja, kig i træfakta. En konstruktion med kun 45mm isolering er alt for lidt til vinterophold.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis