Værktøj med fælles batterier

Hej,
Jeg har for nogle år siden købt noget Falke værktøj med fælles batteri. Til mit brug har det fungeret fint. Ligeledes købte jeg også noget Redback haveredskaber med fælles batteri.

Jeg er dog noget skuiffet over at Falke ret hurtig uskiftede batteri og ladet til anden model, så nu har jeg alligevel 2 typer batterier som kun passer i deres respektive værktøj. 
Ligeledes har Harald Nyborg valgt ikke at sælge Redback længere. Umiddelbart kan jeg ikke finde andre danske forhandlere af Redback.

Jeg har fået kig på Worx da de forhandler både havemaskiner samt værkøj med fælles batteri og lader. Men risikere jeg også her at blive taget ved at de i tide og utide skifte modelprogrammet ud til noget som ikke er bagudkompatibel?

Jeg er med på at kvaliteten af ovenstående mærker er i den lave ende. Jeg bruger det kun hobby brug... 

Har I kendskab til en værktøjsserie som man roligt kan investere uden at være bekymret om batteriet passer i næste års model?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der er ikke nogen der kan udstede en garanti på den konto, men det er mere sandsynligt at hvis du vælger nogle af de anerkendte producenter at der stadig efter x antal år vil være samme batteri, der passer. men det værktøj som du har valgt indtil videre så antager jeg at du vil have det billigste, og gå uden om væreke varene som f.eks bosch (blå serie), dewalt, millwaukee o.s.v. et par meget gode bud i den billigere ende kunne være bosch (grøn serie) og ryobi der fåes et hav af produkter primært rettet mod private brugere i de serier, og kvaliteten er særdeles udemærket til privat brug.
Jeg kiggede faktisk på Bosch i sin tid. Men så vidt jeg husker kørte de dengang på 18V. Det syntes jeg virkede lavt i forhold til feks græstrimmer. Redback kørte 40V. Jeg kan se at Worx ofte bruger 2 batterier af 20V i haveredskaberne. Men jeg kaster lige et blik på Bosh igen og også Ryobi.

Men den antagelse om at jeg kigger efter de billigeste er nogenlunde rigtig. Jeg er generelt kvalitetsbevidst især i mit professionelle virke, men til brug herhjemme giver det ikke mening for mig at spendere en masse på værktøj som jeg måske kun bruger et par gange om året. Hertil syntes jeg at Redback og Falke fungere overraskende fint. 

Det hjælper selvølgelig ikke meget når disse er produceret af Kinesiske producenter som ikke tænker i at værktøjet/batterier skal kunne bruges i mange år.
Du skal ikke udelukkende kikke på hvor mange volt maskinerne køre, det er nødvendigvis ikke en stærkere maskine fordi den køre 40 volt frem for 18 volt.
kik også hvor mange ah batterierne er på..
Maskiner med kulfri motor, yder typisk mere, og bruger ikke så meget strøm.



Vi prøver igen, i morgen --
Her kan du se hvad Bosch 18 V lion batteri også passer til

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis