Hjælp til gds garagetags projekt

Hej

Min gamle delvist murede fritstående garage fra 1965 trænger til nyt tag - den er i dag med b5 bølgeplader - ca 20 plader på hver side af saddeltaget med 20 graders hældning.

Jeg påtænker nye B6 eller B7 fordi huset er med B7.

Hvad skal man have med i overvejelserne?

Er det nødvendigt med plastikklodser, udluftningsklodser i rygning osv, når det bare er en garage? Jeg går ud fra, at det er ok at benytte hjørneafskårede plader overalt - det har min tømrer i hvert fald gjort på huset, selvom cembrit foreskriver noget andet, men det er måske kun et æstetisk problem.

Bliver man snydt, hvis man giver 145 kr inkl moms for en B6 plade?

Jeg ville egenligt helst bare vælte garagen og hyre en prof til at bygge ny dobbelt carport med isoleret skur, men med de priser vi har for tiden, tænker jeg et gds tag udskiftnings projekt.

Pft for hjælpen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes du skal gå med B7 plader, for at få en ensartethed som på huset. Ligeledes er B7 stærkere end B6. Da B7 er "halve plader" så skal der flere lægter på. Og du skal nok alligevel udskifte lægter da der er krav om stærkere lægter end tidligere. 
Hjørne afskæring på alle plader er kun et æstetisk "problem" Du vil kunne se afskæring nederst og ved den ene gavl.
Hvis det ikke lige passer i længde med hele plader så kan der måske afskæres så hjørnet der skulle have været der alligevel skæres væk. 
Hvis der ikke er isoleret så er der ikke behov for udluftning i rygning. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik

Tak for besvarelsen og tips

Så er det bare at komme igang ;)



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis