Kompatibilitet mellem forskellige hjemme alarm systemer

Jeg har en husalarm af typen Visonic - Powermax Pro.
Der er ca 3 dørføler, 6 PIR følere, 3 røgfølere samt 3 andre følere dvs i alt ca 10 externe sensorer sat til anlægget der er opsat i et mellemstort parcelhus.
Anlægget er sat til lokal alarm/sirener og med varsel pr telefon/SMS. Vi bor i et kvarter med mange tilgængelige naboer og jeg tror mere på tilgængelighed af en flink nabo end et vagtselskab der kommer 1 time efter alarm.

Pga alder understøtter centralen ikke nyere foto sensorer og betjenes naturligvis som det var standard for 15 år siden dvs kun med egne fjernbetjeninger, 1 linje display central eller besværlige SMS koder hvor en nutidig alarm fx ville understøtte foto censorer og betjenes med app eller andre mere brugervenlige muligheder.

Der er lidt småproblemer med centralen og derfor overvejer jeg naturligvis om det nu er på tide at udskifte anlægget fremfor at reparere centralen. Samtidig må jeg dog indrømme at med ca 10 eksterne censorer tilknyttet centralen vil det blive en bekostelig omgang at udskifte hele systemet.

Er der nogle der har viden om hvor stor kompatibilitet mellem 868 mhz alarmsensorer i de forskellige mærker dvs kan man køben en central af et andet mærke end Visonic og så genbruge de nuværende sensorer indtil sensoren af anden årsag skiftes (fx opgraderes til foto sensor).

@Wezio snakker fx godt om et Jablotron system men ville et sådant eller andre mærker kunne benytte de nuværende Powermax Pro sensorer så men i praksis kunne nøjedes med at skifte central ?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis