Gemmensteømvandvarmer

Hej jeg sider og kiger lidt på gemmenstrøm vandvarmer.  Der hvor jeg skal ha installeret er der udtag til 400v gammelt vaskemaskine installation.  Jeg kan se flere køre 230v og så meget højt Wat men det kan den enkelte fase sikring ikke klare kan man stadig køre 2 faser på så apperatet selv vælger 220v og så der er 2x16 amp tilrådighed 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden her   
Prøv at link til den vandvarmer du kikker på..
En gennemstrømnings vandvarmer bruger meget strøm når den køre, så der skal en del ampere til, hvis den skal kunne levere vand til eks brusebad.

Denne her bruger 3x35 ampere og kan levere knap 7 liter vand i minuttet ved 38 gr varmt vand.     Link

Vi prøver igen, i morgen --
Du kan ikke tilslutte 2 faser så vandvarmer kan "selv vælger 230 V
Det skal fremgå af typeskilt / specf. at den er beregnet til 400 V 
De fleste el-varmvands beholdere er beregnet til 400 v og så kan man tilslutte den på 230 v. Men det tager så 3 x så lang tid for en opvarmning. Det er så ofte ok når der er et lager af varm vand. Men til gennemstrømning dur det princip ikke.
Gennemstrømnings vandvarmer kan anbefales til en enkelt håndvask i et værksted f.eks. hvor det er ok med lille vadmængde og dyrt at føre varm vand frem. Men til almindelig brug er det ikke tilfreds stillende for de fleste familier. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis