Hej LDS,
Vi er i gang med at lægge 2 lejligheder sammen i København,
Jeg skal til at blænde den ene hoveddør af, men min brandrådgiver og ingeniør var ikke helt enige om, hvorvidt den skulle blændes som BS-120 eller BS-60 og selvom min ingeniør nu har sagt at vi skal følge brandrådgiver og lave den som BS-60, står der nu både BS-120 og BS-60 i byggetilladelsen. Jeg tænker derfor at jeg blænder den som BS-120 for at være på den sikre side.
Nu begynder problemerne så for mig, jeg har undersøgt mig til at man med Fermacell og stålskelet kan opnå BS-120.
Jeg har klippet lidt fra deres vejledning og sat ind nedenunder. Jeg er lidt i tvivl om et par ting.
1) Er det ligegyldigt hvilket stålskelet man bruger? Kan man anvende Knauf i stedet for fermacells løsning?
2) Som jeg læser vejledningen skal der bruges isolering med en densitet på mindst 60 og som er mindst 60 mm tykt - er der korrekt forstået?
3) Det eneste produkt jeg har fundet som opfylder det er rockwool flexibatts 32, det kan man kun købe i hele paller og jeg skal måske bruge 1-2 pakker, kan man bruge andre alternativer?
EDIT: Jeg kan se at det er svært at tyde billederne efter de er sat ind, men der er tale om side 15 og 17 i denne vejledning
Fermacell Orange bookHåber i kan hjælpe.
Mvh,
Rasmus