Loke mag160 co2-svejs, ny slange

Hej her... har et gammelt Loke mag160 co2-svejs, og tråden brændte fast umiddelbart efter fremførselsrullen. Nu kan jeg ikke få tråden igennem. Slangen og pistolen er meget slidt, så jeg undrer om jeg skulle skifte til et Euro-stik til slangen, og så købe ny slange/ pistol. Er der nogen der ved hvordan man skifter forbindelsen til slangen, eller bare hvordan man får den gamle slange af på sådan en gammel fætter? På forhånd tak. 
PS svejset er rigtig god, så har ikke lyst til at smide det ud og købe nyt...
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte en euro kobling på svejseren, så passer alle gængse det svejseslanger på.
Det har jeg sat på min gamle Migatronic, og har nu en Esab slange på..

Vi prøver igen, i morgen --
Den spiral som tråden kører igennem hedder trådleder. Det er en sliddel som man ofte skifter. Måske kan det klare dit problem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak til jer begge....
Hvordan skifter jeg til euro-stik?
Det er ikke i trådføreren, at der er problemer... det er lige efter fremfører-rullerne, når tråden skal ud i slangen, at der er blokeret. PS. Tryk-rullen er afmonteret
For at skifte til euro kobling, skal alt det gamle indtil trådrullerne afmonteres, ved ikke om der findes forskellige typer, den jeg satte på min, kom til at passe ved at sætte en rund nylon "klods"  imellem.
Men jeg tror godt du kan redde den gamle, ofte sætter der sig noget sejt fedtet stads, som gør tråden ikke vil køre igennem, du kan rense ud med et langt tyndt bor, eller et stykke ståltråd der passer i hullet.

Jeg har før brugt et stykke svejsetråd, der er lidt tyndere end hullet, og banket det  flad i enden, og sleben som et fladbor, og så ellers bare i håndboremaskinen, og blæst igennem med bremserens.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns... desværre var svejsetråden brændt over der inde, hvor der nu er blokeret, så der er nok slagger, men vil helt klart forsøge med w40 og noget tilslebet svejsetråd.
Prøver at skille hele baduljen ad, og høre med Primusdanmark om de har stumperne til at konvertere til eurostik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis