Haveskur - Gulv

Hej alle. :)

Jeg skal have lavet gulv i mit haveskur, men er løbet ind i nogle udfordringer. 

Jeg har hævet skuret (da der ved skybrud, godt kan ligge vandt i den del af haven) Men jeg har sq nok hævet det for meget. Og jeg kan nu ikke lige helt hitte den gode løsning. Jeg har ca. 21cm fra underkanten af facadebeklædning til ral.

Jeg tænker at montere en fibercement sokkelkant indv. langs siderne, også enten lave trægulv eller lægge fliser. Men hvad er lige nemmest/smartest. 

Det skal ikke være isoleret, og jeg har ikke have værktøj derude. Det bliver opbevaring til haveredskaber, møbler, grill og børnene legetøj og cykler. 

Der skal monteres en dobbeltdør mere, den er bare ikke kommet endnu.

Så er der nogle derude der har lavet noget lignende som kan guide mig/vise billeder.  Jeg er lidt på bar bund her.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sætter sokkelkant op, fylder sand/grus på, stamper og retter af. Derefter plastfilm og fliser. Plastfilmen hindrer jordfugt i at stige op.


Søren O
Det er sådan jeg påtænker at det skal være.

Men er bekymret for om fibercementen trækker fugt med op i træbeklædningen. Så kunne være man skulle hæve den et par cm over jorden?

Jeg er også i tvivl om Hjertingstenen op højkant er en god løsning. Jeg tænker det nok bliver svært at få en god samling mellem den og haveflisen.

Nogle råd?

Du kan jo også vælge at lave trægulv, eks med terrassebrædder, på strøer.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er ingen grund til plast under fliserne i et uopvarmet skur. Det er bedre med en effektiv udluftning uanset om gulvet er fliser eller terrassebrædder.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau: Der er vi slet ikke enige. Plastfilmen er et must. Det giver langt større frihed, hvis skuret senere isoleres. Er der ulemper ved en plastfilm?

Søren O
Annonce
Der er vel ingen ulemper med en plastfilm, men den er overflødig. Kondens spiller en større rolle. Det gælder særligt hvis skuret senere isoleres. Derfor har udluftning større prioritet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har en garage, som bruges som værksted,der er isoleret i loft og væge med 100mm, gulvet er uisoleret, der er en plastmembran under, garagen er dejlig tør, så mit værktøj ruster ikke.(jeg har ingen varme på, kun mens jeg arbejder der ude i den kolde tid)
Jeg har ingen udluftning, udover de små utætheder der måtte være, jeg er ret sikker på det er plastmenbranen der gør tricket.
Nogle årstider er udeluften jo ret fugtig, og her vil udluftning ikke have så stor effekt.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis