Råd søges til hegnsopsætning

Hej allesammen,
Jeg skal til at indhegne min terrasse, så mine katte kan komme ud og nyde det gode vejr. Jeg har dog nogle tvivlsspørgsmål, som jeg håber i kan være behjælpelige med. Der er tale om ca 12 meter hegn ialt, som kommer til at stå lige ved siden af en tyk bøgehæk. Mellem hegnspælene skal der være trådhegn.
Jeg har vedhæftet et billede af terrassen, hvor hegnet skal opsættes.
Planen er at købe 75x75 trykimprægneret stolper (mørkeblå firkanter) og sætte trådhegn (gul og lyseblå streger) op i disse og ende med et 180cm højt hegn. Mellem stolperne, i toppen, vil jeg skrue mindre stolper i, for stabilitet og for at kunne montere ruller*. Ville i grave stolperne ned og/eller støbe dem, når der ikke er den store vindmodstand og de ikke skal holde til det vilde? Som bonusinfo kan det siges (og ses på billedet) at bøgehækken er rimelig stor og høj, så jeg vil antage der er nogle store rødder i jorden.
Derudover skal der foretages nogle sving under hegnsopsætningen, hvor ville i placere hegnet? På stolpernes yderside (ud mod hækken) eller stolpernes inderside (ind mod huset)? og hvordan ville i bære jer ad med at fastsætte hegnet til kanten af en hjørnestolpe?

* = Ruller til at holde kattene inde og andre dyr ude. De fungerer meget som en køkkenrulle på en vandret køkkenrulleholder.

Jeg håber virkelig der er nogen af jer der vil hjælpe mig, på forhånd tusind tak!
Råd, tips, tricks og vejledninger modtages med kyshånd :)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stolper skal graves ned, og jorden stampes godt ned omkring stolpen bagefter. Ved 180 cm højde kan du bruge stolper på 230-240 cm så de er 50 - 60 cm nede i jorden. Bøgehækken tager ingen skade af at få hugget lidt rødder over. 
Hegnstråd kan sømmes på stolper med Hegnskramper.
Du skal nok grave hegns tråd ca. 10 cm ned i jorden så du ikke risikerer at de smyger sig under eller en hund graver under udefra. 
Når nu hækken er der så er nemmest at sætte tråden på indersiden. 
Nu har du kun fliser på deres areal. Mig bekendt kan katte godt lide at skide i sand eller jord så de kan dække lorten til. Eller i det mindste forsøge. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis