El til anneks

Hej
Elinstallation:
Jer ved at bygge et anneks i haven der skal være vandvarmer og luft til luft varme.
Jeg har nedgravet et rør til at trække el kabel i.
Hvor kraftigt et kanel skal jeg bruge ?
Skal jeg opsætte sikringsgruppe ?
Hfi relæ ?
Jord - skal jeg have nyt jordspyd ved annekset eller trækkes jord blot med fra hovedtanken i hovedhuset ?
På forhånd tak for svar
Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du trækker et 5x2,5 mm2 kabel er du godt sikret. En sikringsgruppe i din hovedtavle er nok. Jord trækkes med fra hovedtavlen.

Søren O
Hvis du sætter en  eller flere grupper op i annekset, så skal du være klar over, at der skal være selektivitet mellem sikringen i udgangspunktet og sikringen i annekset. Det betyder 16 A i udgangspunktet medfører 10A i annekset, ellers kan du komme udfor at sikringen i udgangspunktet sprænges før sikringen i annekset.

fase
Hvad med en lastadskiller eller en sikkerhedsafbryder. Begge er manuelle brydefunktioner. Lastadskilleren skal i en tavle, sikkerhedsafbryderen har sin egen boks med 4 ind/udgange.
Piskeris skrev den 28-07-2022 13:06:50

Hvad med en lastadskiller eller en sikkerhedsafbryder. Begge er manuelle brydefunktioner. Lastadskilleren skal i en tavle, sikkerhedsafbryderen har sin egen boks med 4 ind/udgange.

Hvad mener du mere præcis? Mener du at der skal være en sikkerhedsafbryder på en lysgruppe? Du ved jo med garanti, at en sikkerhedsafbryder ikke er til at afbryde last.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis