Nedtagning af gammelt afkoblet gasfyr.

Hejsa.

Jeg får afkoblet min gas i nær fremtid og skal have montere en anden varmekilde.
Har snakket med min montør og aftalt at når gassen er afkoblet, kan jeg selv pille det gamle fyr ned. 
Den eksisterende varmtvandsbeholder skal genbruges. Det er et gammel bosch junkers. Der er 2 kredse. Brugsvand og radiator.
Men når jeg adskiller. Hvor meget vand kommer der så ud. Hvad og hvor skal jeg tappe af.
Lukker selvfølgelig for brugsvandet og lukker for radiator kredsen på 1 salen. Umiddelbart er varmtvandsbeholderen højre end radiator kredsen.
Vil bare helst ikke have 100L vand på gulvet.

Mvh.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidder der ikke en aftapningshane på rørsystemet i nærheden af fyret? Måske kan den ventil du bruger til at efterfylde med vand på anlægget bruges.
Du skal ikke tømme din varmtvandsbeholder for brugsvand - det er kun varmespiralen der er kedelvand i.


Søren O
Mange tak.
Der sidder en hane til at fylde på med og en overtryks ventil. Det har jeg en gang skifte. Da jeg gjorde det, lukkede jeg for radiator systemet på 1. Sal og tappede det vand af der nu kom.
Var i bund og grund ikke ret meget.så det var nok det der var i spiralen.

Mvh.
Du har sikkert ikke brugsvand i selve gasfyret, så det skulle ikke være nødvendig at lukke for brugsvand. Det er kun radiator vandet du skal have ud. Det kan tages ud med en slange hvor du nu fylder vand på anlægget. Så er der kun ganske lidt drypperi når du skiller det ad


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis