Toilet sprøjter efter regn hård regn

Når vi har hård regn, har toilettet en tendens til at sprøjte vand ud over det hele. Det stopper hurtigt igen. 
Vandet når aldrig at stige så meget, at det løbe over. 
Der umiddelbart ikke nogle andre synlige problemer med andre afløb. Udendørs ser alt også fint ud. 

Er der nogle der har en idé til om det er toilettet elle klokken der er problemet. Og hvad kan man gøre ved det?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner at der er manglende udluftning i systemet, eller lunker på rørene så der er dannet "vandlåse"

Vi prøver igen, i morgen --
Det ser ud til at det er luft og ikke vand der tilføres - derfor render det ikke over men sprøjter en del.

 

Er der ikke lavet separation i kloak mellem spildevand og regnvand? Hvis ikke så tror jeg det er pga tryk fra regnvandet når det regner meget.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er 100% sikkert ikke toilettet som er problemet.
Det skyldes rørene er stoppede eller overfyldte pga regn.
Når du skyller ud, så skal luften foran vandet kunne forsvinde udad i kloaksystemet.
I dit tilfælde kan luften ikke forsvinde udad og bliver derfor presset op gennem toilettet, med sprøjt til følge.
Annonce
Hej,

Blev der nogensinde fundet en løsning på dette ?

Jeg har selv samme problem i vores hus og kan ikke finde frem til årsagen.

Vi skulle gerne have regnvandsepareret så det er ikke der problemet ligger (med mindre det er udført forkert)

Så nogle bud på årsagen ?
Hvis regnvand giver synlige påvirkninger i toilettet, og vi antager taget er tæt🤣, er der vel en ulovlig link mellem de to drænsystemer?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Tak for svar.

Ja det er også mistanken men at komme til bunds i dette er lidt svært. Alle tegninger viser noget andet :-(

Når du skyller ud, så skal luften i rørene foran vandet forsvinde udad i systemet, hvis det ikke kan det, - så vil det blive tvunget op gennem det "nye" vand i toilettet.
Så du skal undersøge rensebrønde og lignende, for at se hvor der ​er en forstoppelse.

Ok tak.

Det gør sig vel ikke gældende hvis der er regnvandssepareret og problemet kun opstår ved kraftig regn.

Kan jeg antage at der et sted på egen grund er en sammenkobling som ikke burde være der. Eller kan problemet opstå ved at spildevandsstrengen har en prop og der i den offentlige kloak modtager regnvand fra andre matrikler og da presser tilbage i mit system. Og hvis der er prop hos mig giver det så sprøjten/overtryk i toiletterne ? ?
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis