Materiale valg til kældervægge

Hej!

Vi skal renovere vores kælderværelse og i den forbindelse har vi banket alt puds af væggene og er inde ved soklen (væggene er ydremurer). Der var kalkblomster og skimmelsvamp inden. Værelset skal bruges til at sove i og der er lavet ventilation og vi sætter en radiator op som er tilsluttet vores fjernevarme. Kælderen er i flot stand med god ventilation og gulvvarme 
Vi har kigget rigtig meget på indeklimapladerne CALSITHER, Ytong Multipor samt Skamowall.
Spørgsmål 1: kan pladerne det samme eller er et af produkterne bedre (CALSITHER virker utrolig dyr)?
Spørgsmål 2: Vi har ligeledes overvejet at pudse det op i Skalcem S2000. Er det en god idé eller er der bedre materialer end dette?

Håber I kan hjælpe mig på rette vej!
Mvh.
Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg valgte Ytong Multipor fordi det var halv pris af Skamowall og isoleringsværdien lidt bedre. Jeg forstod simpelthen ikke den voldsomme prisforskel. Efter at have monteret pladerne har jeg opdaget, at forskellen er hårdheden. Multipor er et VILDT blødt materiale, som man ikke kan hænge noget op i. Det minder lidt om at bore i en Wedi-plade...Det kræver specielle dyvler til (meget) lette ting og til de tungere ting skal man ind til bagvæggen og have fat. Skamowall er (efter sigende) skruefast og mere som en gasbetonplade.

Men isoleringsmæssigt er pladerne virkelig gode og jeg havde nok valgt Multipor igen, fordi prisen simpelthen blev for høj med Skamowall.

Jeg pudsede med en tilhørende Ytong spartelmasse og finpuds. Til sidst malede jeg med kalkbaseret-maling fra Malgodt.

Mvh. AllanE
PS: Og velkommen til LDS   

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Allan! Tak for det fine svar! Jeg tror vi ender med at gå med Ytong pga. isoleringsevnen.
Ved du om det er en mulighed at søge energi tilskud når det nu er isolering? :)
Det tror jeg ikke. Men hvis kælderen er godkendt til beboelse er det værd at undersøge. Men så vidt jeg ved er selv håndværkerfradraget til hulmursisolering fjernet. Tjek evt. Bygningspuljen hos Sparenergi.dk

Mvh. AllanE
Energistyrelsen skriver at hvis man har et tilpas dårligt energimærke, kan man få tilskud til "Udvendig isolering af massive og lette ydervægge. Gælder ikke hulmur og kældervægge. "

Så der er ikke noget at komme efter dér.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også