lave hul i fliser

Nogle der har opfundet den dybe tallerken til at lave huller i MEGET hårde fliser?

Flisehammer?
Dremel fræser?

Jeg skal både lave til vand og stikkontakt så det er ikke blot runde huller.

Jeg ved det kan lade sig gøre med en Dremel, men den er lidt bekostelig. Hvis nogen har METODEN til at gøre det på, så vil jeg være taknemmelig, for det er nogle genstridige fætre..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du starter med at finde tilsvarende værktøj, men uden navnet "Dremel" har du sikkert mindst halveret prisen...

Huskede du at kigge da du var i "Jem & fix" ?? Jeg så i et andet indlæg at du havde succes med en noname vinkelsliber....
Hvad med en lille noname hurtigsliber med en mini skive !! Jeg vil tro den kan klare det.
Ellers se lidt på tilsvarende luftværktøj, men kender ikke lige prisen på den slags i "hobbyklassen". Som Værktøjsmager kender jeg en masse små handu slibere til såvel el som luft, men prof udgaverne er ikke helt billige, men kører også dagligt i mange år.

MVH Njord
Nej nej! Alt det værktøj er unødvendigt! En alm. vinkelsliber er rigeligt...
Streg hullet op på bagsiden af flisen, så kan du skære for langt af uden at det ses på forsiden.
Jeg plejer at tegne det runde hul på begge sider, og skære på tværs flere gange bagfra, så kan man nemt knække, eller skære trekanterne af...
Mvh Allan
hej pegazuz

du kan godt bruge en vinkelsliber, køb evt. en lille diamant skive, den er ikke ret dyr, den skærer meget nemt i klinker, fliser, granit osv....
skal du bore et hul kan du bruge et murbor sæt evt. et stykke tape på klinken inden du borer så kan du mærke op og boret skrider ikke ud når du starter med at bore


mvh
jcb
/ Man kan få nogle diamantklinger til sin nedstryger som kan skære i alt keramisk. Bor et hul i flisen, og sav resten ud med nedstryger.. enkelt og billigt


Mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
Hej

Jeg kan varmt tilslutte mig diamantklingen til nedstrygeren. Den er meget nem at styre og du kan lave selv de mest kringlede udskæringer. Desuden er den så vidt jeg husker tilmed billig.

Lav det selv - så er du sikker på, at det virker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis