Lukning af vand til bruser (umbracco)

Hej!

Trykket på min bruser er lavt, og jeg vil derfor rense filtrene i blandingsbatteriet og skifte pakninger.

Problemer er at aflukningsmekanismen for vandet til bruseren er delvist beskadiget, og jeg kan dermed ikke lukke for vandet (i den ene side).

Det ligner at det ene umbracco gevind er rustet væk, er der nogle der har et tip til hvordan man kan reparere gevindet så jeg kan lukke for vandet igen?

På det første billede ses den side med ødelagt umbracco gevind (jeg ved ikke hvad det hedder)

På det andet billede ses den side der virker.


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke unbraco. Du skal bruge en stor ligekærvet skruetrækker.

Selvbygger med stort S. 
den-ignorante skrev den 24-07-2022 20:35:12

Superdiy skrev den 24-07-2022 20:33:08

Det er ikke unbraco. Du skal bruge en stor ligekærvet skruetrækker.

 Tak for dit svar,

Jeg kan bare lukke for "billede nr. 2 siden" med en unbraco, men jeg prøver med en stor flad skruetrækker :-)

 Ved nærmere undersøgelse kan jeg bekræfte at det er unbraco, men stortset det hele er slidt af, så man kan ikke få fat med unbracoen. En ligekærvet skruetrækker var ikke til nogen hjælp, desværre.

Man kan til tider  banke en torxbits i
jeg fik fikset det (sort of).

Tog en boremaskine, og det største flade bor jeg havde, pressede boremaskinen ind så godt jeg kunne.
Fik selvfølgelig åbnet lukningsmekanismen den forkerte vej, så vand stod ud :-D
Men fik hurtigt lukket igen ved at bore den anden vej.

Da jeg så tændte for bruseren var der fuld knald på.
Kan du ikke lukke for det kolde vand ved måleren, så du kan få skiftet de to kugleventiler. De bliver så åbnet og lukket en gang om året, så de ikke gror til i kalk. Ventilen skal kun drejes en kvart omgang fra åben til lukket.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis