Udskift lejer i ventilationsanlæg

Hej
Mit ventilationsanlæg larmer og jeg vil udskifte lejerne, mit eneste problem er, at jeg ikke ved hvordan/hvor jeg skal tage motoren ud henne🤷🏼‍♂️? Kan I hjælpe mig🙏🏻
Pft
Hej Mit ventilationsanlæg larmer og jeg vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fedt, tak for jeres svar. Jeg kan godt se, at det er en større ting pga uvisheden om, hvad der er der gemmer sig derinde og nok også den måde det hele er bygget op på.
Nemmere ville det være, hvis man bare lige kunne tage motoren ud og sætte ind igen🙈

Jeg må lige se, hvordan jeg griber tingene an. Hvad gør man, hvis ikke der står et nr på motoren? Er det så skydelære på tingene?





Du kunne starte med at måle om, den unit jeg har fundet, ligner den, den du har siddende, uden at skille det ad.
Bemærk at der er en skitse, med mål, ned i venstre hjørne af hjemmesiden.
Der er højst sandsynlig en eller anden form for mærke på motoren.
Det du skal nu er at komme videre rent praktisk. Altså ikke flere "hvad nu hvis" Med det link som GSH har vist er det ret nemt at sammenligne.
Altså skille det ad, og måle f.eks. skrueafstand blæsehjul diameter osv. så kan du sikkert udelukke alle på nær den som du skal bruge. 
Men allerførst kan du tage ledninger af den ene ventilator, og høre efter om det kun er 1 der larmer.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
@ERIK: Ved at tage ledningerne af den ene ventilator/motor, forudsætter det at der er 2 motorer.

@LYNILDEN: Er der en eller to motorer med hver sin ventilator?

På den Link, som jeg har fundet, er der en motor med 2 ventilatorhjul.
HSH. TAK det havde jeg ikke tænkt på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis