Grus under gulv

Hej alle. 

Jeg er i gang med mit eget gør det selv projekt (renovering af hele min nye lejlighed 😜 ) 
Jeg vil skifte gulvet. Og jeg er begyndt at rykke det gamle op. Det kommer til at tage tid, men jeg bor sammen med min kæreste, så tid har jeg en del af, før lejligheden skal tages i brug.

Efter at have hevet de første par brædder op, ser jeg at der er en form for grus/sten (?) under. Der er en del, måske 10 cm. Men under er det som om at der er træ igen, med et mellemrum, hvor grus kan falde igennem.. er det normalt, er der noget jeg skal være opmærksom på, er det spild af tid og kræfter at skovle det op, eller er det klogeste at skifte det ud?

Jeg tænker at grave alt gruset ud, rette strøer op, lægge rockwool i, påsætte et bærende undergulv og så det gulv jeg har planlagt oven på. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lerindskud, og har både en lyd- og brandisolerende effekt.
Hvis du begynder at pille ved det, er det derfor meget vigtigt, at det bliver lavet korrekt, da det påvirker brandbeskyttelsen i hele ejendommen.
Du kan evt. købe dette byg-erfa: https://byg-erfa.dk/brandsikring-lydisolering
Okay, jamen så lyder det jo som om, at jeg skal lade det være. Hvilket også spare mig for en masse arbejde. Dejligt at få af vide allerede nu.

Tak for hurtig forklaring og svar 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis