Ny bund i båd

Hej alle, min ven og jeg købte sidste år en båd hvor bunden var råden. Vi valgte at skære den op samt bænke mm. for at lave nyt. Set i bakspejlet skulle vi nok bare have fundet en anden. Nu da skaden er sket har vi alligvel valgt at vil lave den. Men vi er lidt i tvivl og hvad for noget træ vi skal bruge til bundstokke samt pladen (gulvet) som vi støber glasfiber på skal være for noget…
Gode tips og andre idéer må i meget gerne komme med også
Mvh Mads
Hej alle, min ven og jeg købte sidste år en båd... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ellida skrev den 06-08-2022 21:02:21

Der kommer altid fugt ind i en båd - det eneste der holder længe, er marine kvalitet.

 Det er jo noget vrøvl, som nævnt kikkede, jeg ind i hulrummet med et inspektions kamera, genne bundproppen, der sidder udvendig på hækken, efter 18 år var den knastør, der var let overtryk og der kom et friskt pust der lugtede at polyester. (jeg havde lavet let overtryk, da jeg forseglede bundproppen)

Så har man begreb om glasfiberarbejde og laver bunden tæt, kommer der ikke fugt, hvor skulle den komme fra? Båden har selvfølgelig 5-6 lag epoxygrunder under vandlinjen.

Så jeg kan godt lave en tæt dobbeltbund, men har du ikke den erfaring/evner er det da nok klogt at bruge marinefiner 

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også