Ledninger

Jeg er ved at montere nogle lamper, hvor der er trukket ledning en ekstra ledning, som går til en bevægelsescensor. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal tilslutte de ekstra ledninger til lampen.

Vedhæftet er nogle billeder. Er der en der kan hjælpe?

Vh
Od2550
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har 3 ledninger i hver kabel og der er 3 muffer i lampen så det passer jo godt sammen.
De gul/grønne sammen i midten til den gul/grønne. 
De brune sammen til den ene side
og de blå sammen til den anden side. 
Står der  L så er det til de brune og N er til de blå. 
Står der ikke noget er der frit valg.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Fabrin

Jeg har 3 lamper i alt. Ved de to af lamperne er der to ledninger og ved den sidste lampe er der kun 1 ledning (3 ledere).

Ja, der bliver sløjfet og derfor ender sløjfen over ved første lampe. 

Jeg har prøvet at forbinde det "el mand" sagde. Det virker desværre ikke - nu kan ingen af lamperne tænde. Før kunne den med 1 ledning fint fungere. :-) Jeg har vedhæftet et billede af lampe 2.
Det er blot dine forbindelser i klemrækken der ikke er gode nok.

Elektronikteknikeren
Har lige været ude og kontrollere. De sidder altså meget fint. Har checket at alt er afisoleret korrekt og efter strammet skruerne i klemrækken øverst og nederst. Kan der være andet galt? 

Det skal siges at alt ledning træk er lavet af en auth elektriker. 
Annonce
Har du snoet ledningspar sammen før du har stukket dem i klemrækken?

Kontroller at hver leder ikke går for langt ind, således at ledningen ikke kan komme lagt nok ind fra den modsatte ende. Det er vigtigt at ledningerne fra hver ende stopper omkring midt på klemmen.

Elektronikteknikeren
Ok. Kontrollere det engang. Den øverste del af klemrækken er præmonteret fra lampe fabrikken. :-)

Er det bedst at de er snoet eller ikke snoet? Det er en smule svært at sno dem da det er udendørs solid kobber. 
Hvis det er solide ledere skal de ikke snos. Men det gælder stadig at de ikke må stikke så langt at de går ind i den næste skrue i klemmen.

Elektronikteknikeren
har du prøvet at trække "let" i dem efter montering.
Kan sagtens være der er en der sidder løst.
Fandt fejlen - det var lidt pinligt. Havde pillet mufferne af den sidste lampe som jeg skulle igang med efter nr 2 lampe. 
Tak for hjælpen alligevel :-) Havde noget ikke fundet det uden at have skrevet her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis