Utroværdige anbefalinger af vinduesproducenter

Jeg fik isat Storke Vinduer i 2006. De er stadig fine. I samme år fik jeg også sat vinduer og døre i fra PC Vinduer og Døre ( nu hedder de Horn Vinduer og Døre ) også ejet af Poul Christensen Horn og Irene Horn. Elendigt håndværk af materialer som ikke svarer til egne lovprisninger af produkterne. Tætningslister er ikke skåret i smig. Træet er ikke knastfri kernetræ. Træet er ikke spejlskåret. Kørte en retssag mod firmaet. Under retssagen blev aktiverne flyttet over til Horn Vinduer og Døre. Da dommen faldt med tilkendelse af over 300.000kr i erstatning var firmaet lukket. Utroligt at Bygningskultur Danmark og Raadvad Centeret kan anbefale sådan noget bras.
Bundstykker er begyndt at rådne i den ydre ramme på de koblede vinduer.
Havde indbrud i 2009 og fik bryggersdøren med sideparti repareret af forsikringen. Holdte ikke og i 2011 blev hele dørpartiet udskiftet med produkt fra Linole Vinduer og Døre, som også anbefales af Raadvad Centeret. Det blev skiftet på garantien i 2015. Nu er der råd i det tværgående bundstykke i sidepartiet og bunden af fyldningerne viser tegn på fugtopsamling. Det er åbenbart noget MDF plade e.lign. og ikke træ fyldningen er lavet af.

Nej, end ikke de højest profilerede producenter, anbefalet af Bygningskultur Danmark og Raadvad Centeret kan man stole på.

Bonderøven udmeldte også Poul Christensen Horn, som den ypperste ekspertise indenfor produktion af vinduer og døre, da Kastanjegården fik nye vinduer og døre produceret af Poul Christensen Horn.

I 2002 fik jeg i en anden ejendom sat nye vinduer i fra KPK. Selv fabriksmalingen er stadig intakt. Om kvaliteten holder i dag, ved jeg så ikke.

Når end ikke anbefalinger fra de ypperste eksperter inden for bygningsbevaring holder vand, så er der ingen man kan stole på i den branche.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må være nogle meget specielle vinduer siden du har indkøbt for 300.000 kr?
jeg er glad for mine velfac vinduer, men er lidt i tvivl om det er anbefalinger eller hvad du er efter?
bredker
bredker
2009 9760
lyder mere som om de er fejlmonteret , eller mere forkert brug og vedligeholdelse , med så mange problemer er det usansynligt at det er materialefejl
Bri_Jac
Bri_Jac
227 4180
du har oprettet dig for 7 timer side, og lavet 2 identiske opslag, med en udokumenteret påstand, ja nærmest injurier. Måske du har ret, men det kan vi ikke vide noget om
Annonce
lka
lka Trådstarter
6
Alle fejlene fremgår af syns-og skønserklæringen fra skønsmanden udpeget af tetten
lka
lka Trådstarter
6
Jackjackson
23 koblede dannebrogsvinduer. To dobbelte hoveddøre med overparti og fyldninger. Bryggersdør med fyldninger, sideparti, overparti og sprosser i glas. To havedøre med sprosser i glas. Ni Storke vinduer, en dobbelt hoveddør og en havedør, alt med sprosser. Dommen indeholder selvfølgelig også tilkendte sagsomkostninger.
lka
lka Trådstarter
6
Bredker
Som sagt alt er verificeret af rettens skønsmand, så du tager ganske fejl.
Annonce
Gregeren
Gregeren
4545 2830
Men hvad er det du gerne vil opnå med denne tråd, helt nøjagtigt?

Elektronikteknikeren
djaydjay
djaydjay
994 7200
Jeg tror, han vil advare andre mod at stole blindt på anbefalinger fra Raadvad Centeret og Bygningskultur Danmark.
Problemet med sådanne institutioner, er at der aldrig er garanti for objektivitet, - alle producenter er givetvis ikke tjekket, og nogle rykker måske op på listen pga alt fra sponsorater til blot bedre kemi mellem medarbejder og kontaktperson.

Så det der vel opfordres til, er at folk er nødt til selv at undersøge markedet så godt som muligt.
Og at det desværre er en jungle for almindelige forbrugere, som åbenbart ikke blot bør læne sig opad eksempelvis Raadvad Centeret.
Og det da en advarsel, som jeg selv vil tage til efterretning.
ev elmand
ev elmand
21920 7480
Jeg har købt Danebrogs vinduer i 2004 fra netop Linolie vinduet i Bøvlingbjerg. ca. 80.000 kr hele vejen rundt. Jeg er super tilfreds. 
Deres maling holdt i ca. 10 år. så malede jeg dem igen, og fik desværre en dårlig linolie maling som i løbet af nogle år regnede af og misfarvede min mur under vinduer. Men det kan vindues fabrikanten ikke gøre for. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
lka
lka Trådstarter
6
EV elmand
Nej. Alt kom samlet. Tømrerfirmaet tog selvfølgelig vinduesrammer og dørplader af og på i forbindelse med monteringen.
Mvh
Lka
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07 Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Nybyg - kolonihavehus 25 kvm.
    Lav-Hus (4 svar)
  2. Toilet der brummer
    Lav-Hus (4 svar)
  3. Varme driller ( fjernvarme ) varme forsvinder eller ikke kraftig nok
    Fyr og opvarmning (4 svar)
  4. Står og skal bruge disse mål i meter/ cm og mm.
    Lav-Hobby (26 svar)
  5. Hæve bundrem på gitterspær
    Lav-Hus (19 svar)
  6. Manual til brændekløver.
    Værktøj og maskiner (8 svar)
  7. Tag på pergola
    Lav-Hus (1 svar)
  8. Bliver vores gulv lovligt? U-værdi?
    Jura, reglementer og krav (14 svar)
  9. Nødhjælp til Ukraine.
    Over hækken (10 svar)
  10. Tage en elvandvarmer ud af drift?
    Lav-Hus (8 svar)
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. Strømforbrug varmepumpe
    Fyr og opvarmning (læst 551 gange)
  2. Gulvvarme(plader) på eksisterende underlav?
    Lav-Hus (læst 303 gange)
  3. Stikkontakt tilsluttet forkert?
    Belysning (læst 251 gange)
  4. Fastgørelse af bundrem til lecablokke
    Lav-Hus (læst 224 gange)
  5. Montering af kraftstik
    Lav-Hus (læst 32641 gange)
  6. Tætning af gamle vinduer m/forsats? Hvem?
    Lav-Hus (læst 187 gange)
  7. Byggesjusk villa fra 2016 rives ned til grunden.
    Over hækken (læst 148 gange)
  8. El tavle i skur
    Belysning (læst 844 gange)
  9. Hvorfor bliver halmen snittet under høst..
    Over hækken (læst 911 gange)
  10. Manglende isolering i hulmur
    Lav-Hus (læst 200 gange)

Artikler & guides

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Giv nyt liv til hjemmet med kalkmaling

Brugen af kalkmaling er utrolig trendy, da det giver et råt og naturligt resultat. Overvejer du...

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Få nemt og hurtigt flotte trægulve med maling

Er det på tide at give nyt liv til brædderne i hjemmet? Måske dine trægulve er blevet lidt for...

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Skab en unik væg med indfarvet spartel

Du bør læse med i denne guide til brugen af indfarvet spartel, hvis du er træt af at have et hjem...

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også