Fliseklæb til betonfliser, god idé? Blandingsforhold?

Jeg vil have lavet en bedkant af nogle almindelige betonfliser / havefliser, som skal stå på højkant og graves delvist ned. Jeg vil gerne have dem limet sammen så græs, ukrudt mv. ikke kan vokse gennem revnerne. Jeg har en pose LIP multi-fliseklæb stående, som jeg regner med kan bruges, men kan det så også dét, eller burde jeg anvende et andet produkt? Hvis brugbart, hvilket blandingsforhold (sand/klæb/vand) skal jeg satse på, for at få den optimale styrke?

På forhånd tak!

Hellere leje end at bo på gaden.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens bruge hvad du har. Du bruger bare fremgangsmåden som beskrevet på posen, og LIP-multiklæb er frostsikker.
Jeg har brugt fliseklæb, bare rørt op med vand til passende konsistens..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres svar, jeg roder mig ud i det! :-) Havefliser har sådan en lille afstands-tap, der gør at der kommer en fuge på nogle millimeter, vil fliseklæb lukke dette uden brug af sand?

Det kan du godt. Fliseklæb fungerer også som filler/puds der let dækker de få millimeter. Fliseklæb har stor elastik i anvendelsen.
Tak for det, jeg prøver engang vind og vejr tillader det! :-)

Annonce
Jeg tror bare ikke det holder. Når frosten kommer under flisen så bliver de skubbet op. Jeg lavede soklen til mit drivhus på samme måde, uden lim, men skruede en 45x45mm regel ovenpå med en karmskrue i hver flise. Så holder det selvom de rykker sig lidt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Når der er for at fylde revner ud, for at undgå ukrudt, tror jeg ikke frosten giver problemer, selv om der kan komme små revner..

Vi prøver igen, i morgen --
Forudsætningen for om konstruktionen holder er naturligvis en ordentligt fundering. Som klæbemiddel er LIP et udmærket valg.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis