Skjule stikkontakt og kabel i væg

Halløj. :)

Jeg skal til at hænge mit fjernsyn op på væggen.

Jeg har en 100mm gasbeton væg.

Under fjernsynet sidder en stikkontakt som jeg vil trække strøm fra.

Er det på nogen måde muligt at få skjult denne stikkontakt samt selve ledningen som kører op til fjernsynet?

Er det “bare” at fræse en rille som jeg skjuler ledningen i og kører den ned i en dåse som jeg spartler over og maler? 

Er det noget jeg selv må lave?

Tak

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke lave skjulte samlinger, så spartle en dåse over er no-go. Er det et kanel der forsyner stikkontakten kan kablet forlænges med presmuffer og krympeflex. Sådan en samling må gerne skjules. Kommee der ledninger i rør, kan rret forlænges, og dee trækkes nye ledninger i røret.

Søren O
Det du kan gøre  er at forlænge der ledninger der er i din nuværende stikkontakt, og etablere en ny stikkontakt oppe bag dit fjernsyn og så trække. Ledningerne dertil, de kan så fræses ind i væggen og må gerne spartles over. Den gamle stikkontakt kan så “nedlægges” fjernes og hullet spartles over.når ledningerne forlænges SKAL der bruges egnet materiel til dette i form af presmuffer og krympeflex.
Tak for det. Det giver mening.
Jeg fjerner den gamle stikkontakt, forlænger kablerne og laver en ny stikkontakt bag ved fjernsynet.

Vh.

Ofte er kabel eller rør ført ned i væggen oppe fra. Så det nemmetse er at finde dem og hugge ud til stikkontakt længere oppe ad væggen. 
Men det kn også komme nedefra og endelig kan det være samlet / sløjfet videre i stikkontakt. Så start lige med at tage stikkontakt af og se om rør kommer oppefra og at der kun er 1 rør.  Er huset yngre end ca. 10 år kan det være kabel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også