Halløj :)
Jeg er igang med den store renovering af hus og er pt igang med nyt køkken fra Ikea.
Jeg har en kogeø, ca. 163 bred, og ca. 260 lang.
Jeg har købt en gulvflise ved fliselageret, som næsten er samme mål. (Se billede)
Kort info om problemet:
- vi har skåret i krydsfinerpladen. Altså ud til vask, kogeplade med emhætte og til et stik (en der popper op fra bordpladen.
- herefter har vi smurt bordpladen med meget trælim og ligeledes smurt flisen ind i det.
- derefter har vi taget pladen og rutsjet på krydsfinerpladen. Rutsjen den fra side til side for at slå små luftbobler ned.
- vi har markeret op til at skulle skære til vask og skærer med et diamantklinge.
SÅ sker dette:
- der kommer små hak i flisen langs det skåret sted. (Kan dog dækkes af vasken. Men hvorfor det? Vi har købt en klinge som hedder: 125x22,23mm naturstien fra craft Omat. (Se billede)
- flisen har lavet en tynd lang revne 2 steder, hvorfor?
Alle råd er meget velkommen. Håber nogle har prøvet det før og kan give råd og vejledning.
Nu hvor skaden er sket, og hvis vi ønsker at beholde bordpladen alligevel, med rids. Er der så nogle der ved hvordan man kan sikre sig at revner ikke bliver større og evt hvordan man kan lukke dem til? (Farve og fylde)
Venligst en meget presset kvinde! 😂💪🏻