Valg af udstyr til mindre beton opbrydning

Hej

Jeg skal gøre klar til nye afløb i min kælder og skal bryde beton op de steder hvor afløbene skal løbe og komme ind i huset.

Hvad vil I anbefale at jeg får fat i af værktøj til denne opgave?

Jeg antager at det vil være smart først at skære rundt om de steder jeg vil fjerne og derefter at banke beton væk.

Jeg kommer ikke til at bryde al gulvet op (kan ikke overskue en fuld udgravning af kælderen) og der er tale om at der skal laves afløb til toilet, bad og håndvask. Der skal desuden laves en “rende” til et afløb som en faldstamme midt i huset skal gå på og ledes ud (ca. 2 meter lang).

Vh
Martin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg antager at det vil være smart først at skære rundt om de steder jeg vil fjerne og derefter at banke beton væk.
Til det kan du bruge en vinkelsliber med en skæreskive til beton til at skære rillerne med. 
Til at bryde betonen op kan du bruge en borehammer med en spidsmejsel. Begge dele kan lejes i et byggemarked. Når du skærer rillerne så brug åndedrætsværn, det støver meget.

fase
Søren O skrev den 16-07-2022 20:45:04

Jeg ville droppe vinkelsliberen på grund af støvet, og leje en ordentlig nedbrydningshammer. En borehammer er kun til småting.

 Jeg er bare ikke ovenud vild med at gå igang med en nedbrydningshammer i kælderen… frygter lidt at det giver nogle kradsbørstige rystelser gennem huset (som er en murenestervilla fra 1936).

De kan være nogle nærrigrøve med betonlagets tykkelse, prøv at bore igennem et sted og beregn tykkelsen. Mit er kun ca. 5 cm. tykt i kælderen. Da huset er 100 år gammelt er meget af betonen ikke særlig stærk mere. Jeg har brudt et 6 cm. tyk beton op på mit badeværelse (anden omgang "nyt" badeværelse her hvor vi bor) så jeg kender alderen og styrken på det beton jeg skulle bryde op. Dette med en billig borehammer fra "power super", sådan en gul pokkers tung ting. De er ikke særlig dyre, og de overrasker i styrke.  Min minder lidt om denne Klik her. Så har man den også til andre formål. Om ikke andet til udlån til alle dem der bor i huse med beton vægge.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis