Min kære nabo er den (u)lykkelige ejer af en topudstyret vectra fra 2003.
Forleden aften, da han hentede konen fra arbejde, bemærkede han at kølerblæseren ikke startede som vanligt, imens bilen holdt i tomgang. Konen blev standsmæssigt tilbagetransporteret til residensen og næste morgen ville han undersøge, hvorfor blæseren ikke startede. Imidlertid var der ingen - som i helt død - liv i bilen. Når nøglen drejes til tænding, kommer der ikke lys i advarselslamperne i instrumentbordet. Lys, ruder, fjernbetjent centrallås og sågar radioen og cigarettænderen virker fint - heldigvis...
Bevæbnet med multimeter, OBD II tester, C-Tek lader samt seks kolde Tuborg meldte jeg min ankomst, så vi lige kunne få klaret det lille problem. Alle sikringer er ok, masser af strøm på batteriet. OBD II testeren (nyttig information: Stikket sidder under askebægeret i midterkonsollen!) er tavs, da den bare konstaterer, at tændingen ikke er slået til. Alle Bosch-relæer ser fine ud.
Min næste tanke er, at tændingslåsen er defekt - men så burde han jo ikke kunne køre bilen hjem eller hva'?
Mon ikke, der sidder en LDS'er herinde, der lige kan fremskaffe De vises Sten - eller til nød et el-diagram, der kan hjælpe os videre?
God Weekend
Dannie
Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!